V prvom štvrťroku 2025 japonská automobilka Toyota dosiahla výnimočný úspech na globálnom trhu. Podľa najnovších údajov sa jej podarilo umiestniť až štyri modely v prvej desiatke najpredávanejších vozidiel sveta. Takýto výsledok potvrdzuje dlhodobú dominanciu tejto značky v automobilovom priemysle. Téme sa venoval portál Autotrendy.
Corolla a RAV4 na čele rebríčka
Toyota Corolla si udržala neotrasiteľnú pozíciu najpredávanejšieho auta sveta. Stalo sa tak s neuveriteľným počtom 244 751 predaných kusov za prvé tri mesiace roka. Tento kompaktný model si drží prvenstvo už 26 rokov. Celkovo sa od roku 1966 predalo viac ako 55 miliónov vozidiel.
Moderná verzia Corolly zaujala najmä pokročilými hybridnými pohonmi piatej generácie. Tie umožňujú jazdu v ekologickom režime až 80 % času v mestskej premávke. Spotreba začína na hodnote 4,4 l/100 km, pričom výkonnejší variant s 2.0 Hybrid dosahuje výkon 178 koní a zrýchlenie na 100 km/h za 7,4 sekundy.
Tesne za Corollou sa umiestnila Toyota RAV4 s výsledkom 242 190 predaných vozidiel. Tým si upevnila pozíciu najpopulárnejšieho SUV na svetovom trhu. Toyota nedávno predstavila šiestu generáciu tohto modelu, ktorá má stanoviť nové štandardy v oblasti výkonu, účinnosti a bezpečnosti. Európski zákazníci budú mať na výber medzi klasickými hybridmi a plug-in hybridnými pohonmi.

Hilux a Camry dopĺňajú japonský úspech
Toyota je jediným výrobcom, ktorý dokázal v TOP 10 rebríčku umiestniť až štyri rôzne modely. Okrem vedúcej dvojice sa do elitnej desiatky dostali aj pick-up Hilux na deviatom mieste so 136 420 predanými vozidlami a sedan Camry na desiatej pozícii s počtom 136 233 predaných kusov.
Hilux si získal zákazníkov po celom svete vďaka svojej legendárnej spoľahlivosti a odolnosti, zatiaľ čo Camry zaujala ako jediný klasický sedan v TOP 10. Tento elegantný model ponúka hybridný pohon 2.5 s výkonom 230 koní pri priemernej spotrebe začínajúcej na hodnote 4,8 l/100 km.
Tieto výsledky potvrdzujú, že stratégia Toyoty založená na spoľahlivosti a hybridných technológiách oslovuje zákazníkov naprieč rôznymi segmentmi automobilového trhu.