Film Mimoni 2: Zloduch prichádza si už niekoľko dní môžu vychutnať aj slovenskí diváci. Hoci ide len o druhý diel Mimoňov, celkovo ide už o piaty titul zo série Ja, zloduch, v ktorej sme sa s malými žltými potvorkami zoznámili.
Premiére nového filmu predchádzali memes, ktoré ho vyobrazovali ako najdôležitejší a najlepší film roka, ktorý si žiadny správny chlap a ozajstný gentleman nesmie nechať ujsť. Mimoni 2: Zloduch prichádza sa v ponímaní internetu stali hitom dlho predtým, ako sa objavili na plátnach kín, uvádza Gq.
Z internetu do skutočného sveta
Po príchode snímky do kín sa tieto internetové memes veľmi rýchlo presunuli do reálneho sveta. Skupinky mladých mužov sa dohodli, že sa nových Mimoňov vyberú pozrieť do kina a nahodia sa pri tom do svojho najelegantnejšieho oblečenia. Tak sa zrodil fenomén „Gentleminions“.
Do kín v rôznych častiach sveta teda zavítali početné skupiny mladíkov v oblekoch, z ktorých mnohí boli vybavení aj banánmi. Na TikToku a ostatných sociálnych sieťach sa objavilo mnoho videí dokumentujúcich takéto návštevy.
Problémy a výtržnosti
Je veľmi ťažké generalizovať, no mnoho Gentleminionov sa v kine nespráva práve džentlmensky. Svojím hlasným komentovaním filmu a výkrikmi vyrušujú ostatných divákov (prevažne deti) a v niekoľkých prípadoch bolo hlásené správanie, ktoré pripomína výtržnosti, aké si spájame s futbalovými chuligánmi.
Niektoré kiná sa na vzniknutú situáciu rozhodli zareagovať radikálne a návštevníkom vo formálnom oblečení zakázali vstup na premietanie Mimoňov. Stratu niekoľko pár divákov si film určite môže dovoliť. Len za úvodný víkend totiž v USA zarobil asi 125 miliónov dolárov.
Kiná sa k hnutiu Gentleminions môžu správať nepriateľsky, to však nič nezmení na tom, že samotní distribútori filmu sa ho zastávajú. Oficiálny TikTok účet filmu meme prijal za svoje a zdieľal takéto video: