Aj v slovenských diaľničných tuneloch k ich bezpečnému prejazdu napomáhajú technické inovácie, bezpečnostné prvky, ale najmä ohľaduplné správanie vodičov.
Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s., (NDS) ak sa motorista stal priamym účastníkom dopravnej nehody, má vyhľadať najbližšiu SOS kabínku a spojiť sa s operátorom tunela, ten situáciu vyhodnotí a následne mu poskytne ďalšie potrebné informácie. Ak sa vodič ocitne v kolóne, mal by odstaviť vozidlo čo najbližšie k obrubníku a počúvať pokyny z autorádia na frekvencii, či z tunelového rozhlasu. Diaľničiari radia zachovať pokoj, vypnúť motor a čakať na ďalšie pokyny.
„V prípade, že sa ocitnete v tuneli v čase vzniku požiaru, je nevyhnutné použiť hasiaci prístroj z SOS kabínky. Ak je požiar väčších rozmerov, je potrebné sa vyslobodiť z auta a opustiť tunel najbližším únikovým východom, pričom je nevyhnutné sledovať značenia na stenách tunela,“ odporúča motoristom hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. „Aj v tomto prípade je potrebné odstaviť vozidlo čo najbližšie k obrubníku, vypnúť motor, nechať kľúče v zapaľovaní a opustiť tunel najbližším únikovým východom sledujúc značenia na stenách tunela,“ upozornila.
SOS kabínky sú podľa NDS od seba vzdialené maximálne 150 metrov a okrem prostriedku na spojenie s operátorom obsahujú aj dva hasiace prístroje. Vzdialenosť medzi núdzovými zálivmi je najviac 750 metrov, v tuneloch s dĺžkou do 1 500 metrov je aspoň jeden, ktorý sa nachádza približne v strede tunela.