Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Štvrtok 23.5.2024
sk
Želmíra
cz
Vladimír, Vladimíra

Prieskum: Pre mileniálov a generáciu Z je dôležitá pracovno-súkromná rovnováha

Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte, ktorý urobili na 22.000 respondentoch zo 44 krajín sveta.


Vzťah generácie Z a mileniálov k práci sa mení, naďalej u nich pretrvávajú obavy, týkajúce sa financií, klimatických zmien a duševného zdravia. Veľký dôraz kladú na rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom, ktorá patrí medzi hlavné kritériá pri výbere zamestnávateľa. Vyplýva to z prieskumu poradenskej spoločnosti Deloitte, ktorý urobili na 22.000 respondentoch zo 44 krajín sveta.

Práca je po rodine a priateľoch ústredným faktorom identity pre 49 % generácie Z a pre 62 % mileniálov. Obe generácie by v záujme lepšej podpory medzi prácou a súkromím chceli, aby organizácie ponúkali lepšie možnosti kariérneho rastu pre zamestnancov na čiastočný úväzok a flexibilnejší pracovný čas.

Tri štvrtiny respondentov, ktorí pracujú v hybridnom režime, by v prípade návratu natrvalo do kancelárie uvažovali nad zmenou práce. „Je dôležité, aby zamestnávatelia porozumeli dnešným mladým ľuďom. Firmám, ktoré budú otvorené a nebudú sa báť hľadať nové riešenia, to môže pomôcť udržať si talentovaných zamestnancov, budovať dôveru, zvýšiť produktivitu a následne hodnotu spoločnosti,“ uviedla Managing Partner, Deloitte Czech & Slovak Republic Ivana Lorencovičová.

Shutterstock

Najväčším spoločenským problémom sú pre obe generácie vysoké životné náklady. Polovica opýtaných uviedla, že žije od výplaty k výplate. Vedľajšiu prácu popri hlavnom zamestnaní majú štyria z desiatich opýtaných z oboch generácií. Väčšinu času pociťuje stres 46 % ľudí z generácie Z a 39 % mileniálov. Príčinami sú financie, pravidelná starostlivosť o rodinných príslušníkov, zlá rovnováha medzi prácou a súkromím a veľká pracovná záťaž.

Za posledný mesiac pociťovalo 60 % opýtaných obavy o životné prostredie. Prijímajú rôzne udržateľné opatrenia, ako je napríklad kúpa elektrických vozidiel, alebo sa vyhýbajú jazde autom, stravujú sa vegetariánsky alebo vegánsky a uprednostňujú nákupy oblečenia z „druhej ruky“. Niektorí sa rozhodli mať menej detí alebo ostať bezdetní. Vplyvy na životné prostredie pred prijatím pracovnej pozície skúma viac ako polovica respondentov. Zamestnanie alebo odvetvie z dôvodu obáv o klímu zmenil každý šiesty opýtaný.


Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.