Nový seriál na TV JOJ zažíva obrovskú popularitu, a to aj najmä preto, že aj samotní tvorcovia, aj diváci ho hodnotia ako niečo, čo tu ešte nebolo. Mysteriózny seriál s nádychom hororu rieši vraždy, ktoré sú pre mnohých nevysvetliteľné.
O priebehu natáčania a tiež o tom, na akých všetkých neprístupných miestach sa seriál natáčal, nám v rozhovore prezradil producent Patrik Pašš, ktorý na Lovcovi spolupracoval aj s režisérom Jiřím Strachom.
Ako vznikla vaša spolupráca s režisérom Jiřím Strachom, bolo náročné ho získať?
Považujem to za dve paralelné tendencie – Jirkovu prácu už roky vnímam ako vysokokvalitnú a zároveň som aktívne hľadal režiséra, s ktorým by som dokázal robiť filmy, ktoré prekračujú rámec štandardu – ktoré majú v sebe prvky magického realizmu a pracujú s divákom na emočnej úrovni. Mal som pocit, že u Jirku sa tieto kritériá napĺňajú, tak som hľadal cesty, ako sa stretnúť na vhodnom projekte.
Ten priestor nakoniec pomohlo vytvoriť vedenie TV JOJ, ktoré pomenovalo fakt, že na našom televíznom trhu chýba titul, ktorý by pracoval so žánrom mystery. Vedel som, že jediný režisér, ktorý túto víziu naplní a o ktorého sa môžeme kreatívne oprieť, je Jirko Strach. On na túto ponuku prikývol a navyše má úžasnú ľudskú vlastnosť, že dokáže nadchnúť štáb okolo seba.
Žáner mystery nie je pre slovenské televízie veľmi typický…
To je pravda, a o to viac by som vyzdvihol odvahu TV JOJ, ktorá sa nebojí experimentovať so žánrami. Dokáže divákom ponúknuť seriál, ktorý môžeme do istej miery považovať za žánrový experiment. V postprodukcii sa hráme so subjektivizáciou a dotvárame mystery atmosféru nielen v strižni, ale aj hudbou, ktorá veľmi pomáha evokovať správne emócie a napätie.
Na projekte spolupracoval Ondřej Brzobohatý, ktorý je skvelý skladateľ, a z tejto spolupráce máme naozaj radosť. Nájsť správnu formu nebolo, samozrejme, len na nás, v koprodukcii figuruje aj Česká televízia, ktorá v tomto projekte udržiava balans a snaží sa projekt posúvať čo najviac k realite, k uveriteľnosti. Rovnako ako producent oceňujem ich odvahu dať takémuto projektu zelenú.
Seriál sa točil na výnimočných lokáciách, na ktoré sa filmári väčšinou nedostanú – kláštor Kladruby, knižnica v Rajhrade, kláštor v Chotěšově, vínne sklepy vo Vrbici… Ako sa vám to podarilo?
Musím povedať, že mnohé lokácie, do ktorých sa filmári nedostanú, sa nám podarilo získať vďaka Jirkovi Strachovi a jeho kontaktom. Jeho viera nám filmárom pomohla otvoriť dvere do týchto nádherných miest, a nemyslím, že sa to podarí tak ľahko niekomu ďalšiemu zopakovať.
Čím podľa vás Lovec zaujme diváka?
Niekoľko rokov sme sa venovali vývoju projektu a scenárov, nastavovaniu žánru a správnej miery žánrovej experimentálnosti. Z hľadiska výpravnosti a hereckej kreácie všetko smerujeme k tomu, aby bol seriál pre diváka atraktívny. Navyše, je mojou pracovnou i ľudskou zásadou, že sa snažíme do procesu tvorby zakomponovať aspekty slušnosti a ľudskosti, ktoré pomáhajú posúvať človeka k vyšším hodnotám. V našich filmoch sa snažíme hľadať tento element a akcentovať ho divácky zrozumiteľnou formou. Sú to hodnoty, ktoré zdieľame s našimi koprodukčnými partnermi, s vedením TV JOJ aj Českej televízie, a verím, že oslovia aj divákov a diváčky oboch televízií, medzi ktorými sú určite isté rozdiely.
Nakrúcanie trvalo dlhšie, než je zvyčajné, čo všetko skomplikovalo práce na seriáli a ako hodnotíte prácu na ňom?
Vo vývoji aj v produkcii sme prekonali množstvo prekážok vrátane pandémie covidu, ale nakoniec sme seriál natočili v troch výrobných etapách od jesene 2022 do jari 2024. Od prvého filmovacieho dňa po posledný uplynulo 585 dní, filmovacích bolo 89, nakrúcali sme na tretiny v Čechách, na Morave a na Slovensku. Covid nám výrazne zamiešal karty s produkciou, s financiami a spôsobil komplikácie aj pri práci s ľudskými zdrojmi, prekonali sme operácie aj choroby v štábe. Lovec patrí zatiaľ k našim najnáročnejším projektom a zároveň jedným z tých najzaujímavejších z pohľadu žánru, kvality jeho spracovania aj hereckého obsadenia. Som veľmi rád, že sa nám podarilo Lovca úspešne dokončiť, a tešíme sa na reakcie divákov v oboch republikách.