Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 31.3.2023
sk
Benjamín
cz
Kvido
, Quido

Prokrastinuješ? 5 tipov, ako zlepšíš svoju koncentráciu a produktivitu

Prokrastinácia je dnes veľmi "IN". My ti s ňou pomôžeme.


Prokrastinácia je dnes veľmi rozšírená, a to nielen u mladých ľudí. Nechce sa nám nič robiť, k čomu nám dopomáhajú aj rôzne rozptýlenia, ako napríklad sociálne siete. Ak si už nevieš dať rady, ako zefektívniť svoje sústredenie a produktivitu, pozri sa s nami na týchto 5 tipov:

1. Stanov si ciele

Jeden z najdôležitejších spôsobov, ako zlepšiť svoju produktivitu, je stanovenie cieľov. Ak vieš, čo chceš dosiahnuť, je oveľa ľahšie sa na to sústrediť a nájsť cestu, ako sa tam dostať. Stanovenie cieľov by malo byť SMART – špecifické, merateľné, dosiahnuteľné, relevantné a časovo ohraničené. Prioritne rob veci, ktoré sú pre teba najdôležitejšie. Nezačínaj robiť veľa vecí naraz, lebo sa k polovici z nich nikdy nedostaneš.

Shutterstock

2. Plánuj, plánuj, plánuj

Ak plánuješ veci na poslednú chvíľu a vôbec nevieš, čo budeš v daný deň robiť, sklameme ťa. Týmto štýlom veľmi produktivitu nezlepšíš. Vytvorenie harmonogramu je veľmi dôležitý krok, ktorý ti pomôže nezabudnúť na všetko, čo chceš urobiť. Môže byť denný, týždenný či mesačný. Hlavne sa ho snaž dodržiavať.

3. Odstráň rušivé prvky

Rušivé prvky môžu byť jedným z najväčších nepriateľov produktivity. Zvuky, svetlá, telefóny a sociálne médiá sú všetko veci, ktoré môžu narušiť tvoju koncentráciu a brániť ti v dosiahnutí cieľov. Ruku na srdce, koľkokrát si sa už pristihol pri tom, ako niečo robíš a o 5 minút scrolluješ na Instagrame?

Preto tieto prvky čo najviac minimalizuj. Zatvor dvere, vypni telefón, odpoj sa od internetu a sústreď sa na svoju prácu. Ak to nie je možné, vyber si obdobie počas dňa, keď sa budeš sústrediť len na prácu, a ostatné veci nechaj na neskôr.

Shutterstock

4. Uprav si svoje pracovné prostredie

Pracovné prostredie má obrovský vplyv na koncentráciu a produktivitu. Zbav sa nepotrebných vecí, ktoré ťa rozptyľujú, udržuj svoje pracovné miesto usporiadané a prehľadné. Zariaď si svoje pracovné prostredie tak, aby bolo pohodlné a ergonomické. Okrem toho, ak je pracovné prostredie príliš tiché alebo príliš hlučné, môže to ovplyvniť schopnosť sústrediť sa. Skús si vypočuť príjemnú hudbu alebo použiť hlukovo izolačné slúchadlá, aby si dokázal pracovať v pohode.

5. Nezabúdaj na oddych

Nie nadarmo sa hovorí, že niekedy pomaly ďalej zájdeš. Odpočinok je niekedy pri práci nevyhnutný, pretože ak pracuješ nepretržite celý deň, si viac unavený a nevieš sa tak sústrediť. Dopraj si pravidelné prestávky, aby si nabral novú silu a energiu. Uisti sa tiež, že spíš dostatočne. Nedostatok spánku môže mať vážny vplyv na schopnosť sústredenia a produktivitu.

Shutterstock

Tagy:

Ako hodnotíš tento článok?

Nikola Kulová
Mám prehľad v dianí, tak si tu tak tvorím. Píšem o všetkom, o čom niečo viem a čo neviem, to sa naučím.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
Hľadať
TOP
Trending
PREMIUM
Práve sa deje