Svet obletela veľká vedecká novinka – prvýkrát sa podarilo vidieť nevidené a zhotoviť fotografiu čiernej diery. Chleba kvôli tomu asi nezlacnie, ale aj tak ide o niečo, čo rozhodne znie fajn.
Miláčikom médií sa stala Dr. Katie Boumanová, ktorá sa podieľala na tvorbe algoritmu, vďaka ktorému bolo možné záber vyhotoviť. Z vyjadrení niektorých webov to vyzerá takmer tak, akoby si táto dáma jedného dňa len tak sama sadla, vytiahla noťas, povedala si, že ide odfotiť čiernu dieru, naťukala pár riadkov kódu a bolo hotovo.
Nie. Takto veda dnes nefunguje. V akomkoľvek hi-tech odvetví je takmer nemožné nájsť objav, za ktorý by bol zodpovedný jeden jediný človiečik.
Boumanová má nepochybne veľké zásluhy a vesmíru rozumie asi lepšie ako ktokoľvek, kto číta tieto riadky, ale považovať objav za one-woman-show a ignorovať prínos desiatok (stoviek?) ďalších vedcov, je jednoducho stupidita. Sama Boumanová na toto upozorňuje a zdôrazňuje, že každý jeden účastník prispel niečím, bez čoho by sa to nikdy nepodarilo a necíti sa byť o nič lepšia.
Gepostet von Todd Root am Donnerstag, 11. April 2019
Čierne diery sú veľké, desivé, dokážu pohltiť neuveriteľné množstvo hmoty a energie. Spája sa s nimi veľmi veľa prívlastkov, ktoré sa dajú výborne použiť pri tvorbe memes.
Nie je preto prekvapením, že po oznámení fenomenálneho vedeckého posunu sa memes o čiernych dierach začali na internete množiť ako huby po daždi. Veď, na čom sa dá baviť lepšie ako na nesmierne komplikovaných vedeckých konceptoch, ktoré väčšina z nás nikdy poriadne nepochopí?
Memes s čiernou dierou nezostali len v oblasti ľudovej tvorivosti, ale našli uplatnenie aj v marketingu. Ikea ako vždy reaguje pohotovo a pridali sa k nej aj iné značky.
Vo vzdialenosti 55 miliónov svetelných rokov sa nachádza čierna diera, ktorú sa vedcom včera podarilo po prvýkrát…
Gepostet von IKEA am Donnerstag, 11. April 2019