Existujú autá, ktoré budeš drať od rána do večera, robiť im doslova zle, ale aj tak ti vydržia poctivo slúžiť 20 rokov a ich servis ťa bude stáť len pár desiatok eur. A potom sú tu autá, ktorým môžeš dávať aj tú najväčšiu lásku, a napriek tomu sa na teba zvysoka vykašlú. Jedno ráno nenaštartujú, o týždeň ťa nechajú stáť o polnoci v lejaku v odstavnom pruhu na diaľnici a o mesiac sa niečo pokazí takým štýlom, že v servise necháš všetky svoje dlhoročné úspory.
Sú to autá, ktoré by skúsení mechanici nezobrali, ani keby im ich niekto dal zadarmo. Prečo? Lebo vedia, že cena servisu môže za pár mesiacov poľahky prevýšiť ich hodnotu. A naviac, tieto autá majú takpovediac vlastný rozum. Ty nie si ich pánom. Veľmi rýchlo ťa dostanú do roly otroka a vycucajú z teba všetku energiu a všetky zarobené peniaze. Pokiaľ sa ti takáto predstava nepáči, na týchto 5 kúskov si daj veľký pozor.
1. Land Rover Discovery 3
Symbol dobrodružstva, adrenalínu a zároveň luxusu. To mal byť Land Rover Discovery 3. Určite si ho neraz videl v rôznych dobrodružných filmoch a seriáloch z tých najnehostinnejších oblastí sveta. A kým ako nový bol naozaj skvelý, po rokoch je už pre väčšinu majiteľov skôr nočnou morou.

Problémy začínajú vzduchovým podvozkom, na ktorom odchádzajú kompresory, samotné vaky, hadice a senzory. Pokračujú motorom 2,7 TDV6 trpiacim na úniky oleja, zadieranie a problémy s EGR ventilom či turbom, poruchami automatických prevodoviek a končia elektronikou, ktorá často žije vlastným životom. Dá sa povedať, že keď s týmto autom prežiješ 1 mesiac bez toho, aby ti zasvietila aspoň jedna varovná kontrolka, je to veľký úspech.
2. Mazda 6 2,2 Skyactiv-D
Mazda 6 je perfektné spoľahlivé auto. Pokiaľ si ju ale kúpiš s naftovým motorom 2,2 Skyactiv-D, veľmi rýchlo sa môže premeniť na nočnú moru. Toto je totiž motor, ktorý pokazil celú reputáciu japonských naftových motorov.

Jeho hlavný problém spočíva v tom, že sa na ňom rýchlo opotrebúva výfuková vačka, kvôli čomu vznikajú kovové pilinky. Tie následne väčšinou odpália turbo a v mnohých prípadoch upchajú mazací systém, motor sa začne pridierať, až sa jedného dňa zadrie a môžeš ho rovno meniť za nový. Nehovoriac o rozvodoch, ktoré zvyknú predčasne odchádzať, a DPF filtri. A potrápiť vedia tiež vstrekovače. Lepšie tak spravíš, ak sa tomuto motoru zďaleka vyhneš.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane





















