Sobota 27.4.2024
Jaroslav
Jaroslav
Zdroj: ©Warner Bros. Pictures / MovieStillsDB

RECENZIA: Blue Beetle dokazuje, že filmové DC Jamesa Gunna má stále čím prekvapiť

Blue Beetle je konečne filmom od DC Studios, ktorý ponúka viac ako stereotypný príbeh o superhrdinoch.

V závere letných prázdnin do kín prichádza svieža novinka o superhrdinovi, ktorého sme doposiaľ na strieborných plátnach nevideli. Blue Beetle je hlavným protagonistom rovnomenného filmu zo sveta DC Comics, ktorý sa plnohodnotne predstavuje pod záštitou filmového univerza Jamesa Gunna, no jeho začlenenie do širšieho sveta superhrdinov budúceho DCU závisí iba od úspechu snímky samotnej.

Príbeh sleduje hlavného hrdinu, mladého absolventa univerzity práva v Gothame Jaimeho Reyesa (Xolo Maridueña), ako sa zoznamuje so záhadným mimozemským Skarabeom, ktorý mu prepožičiava rôzne nadľudské schopnosti, pričom sa snaží uchrániť seba a svojich blízkych pred zákernou Victoriou Kord (Susan Abigail Sarandon) a jej poskokom Carapaxom (Raoul Maximiano Trujillo).

Dátum vydania filmu bol stanovený na 17. augusta 2023. Režisérom snímky je Angel Manuel Soto a scenár pripravil Gareth Dunnet-Alcocer. Popri Xolovi sa vo filme objavujú herecké mená prevažne mexického pôvodu, ako napr. Adriana Barraza, Damián Alcázar, Elpidia Carrillo alebo Bruna Marquezine, ktorá stvárňuje Jaimeho nápadníčku Jenny Kord.

Hlas Skarabea/Khaji-Da v Jaimeho tele je dabovaný speváčkou Becky G. Celkovo ide už o 14. snímku DC Extended Universe v poradí, ktorá je distribuovaná spoločnosťou Warner Bros. Pictures a DC Studios.

Blue Beetle, DC Comics, James Gunn, filmová novinka, komiksovka, recenzia
Warner Bros. Pictures / MovieStillsDB

Čo môžu diváci od filmu očakávať?

Začnime negatívami filmu, ktorým sa, žiaľ, ani táto snímka nevyhne. Mnoho fanúšikov a divákov bude Blue Beetle porovnávať s Iron Manom, čomu sa nemôže absolútne nikto čudovať. Samotné prevedenie hlavného hrdinu a jeho exoskeletu je až príliš nápadne podobné zbroji Iron Mana, avšak v tomto prípade nejde o kombináciu farieb červenej a zlatej, ale modrej a čiernej.

Nový superhrdina prichádza. Komiksovka Blue Beetle láka akciou aj neopozeraným hrdinom

Mohlo by ťa zaujímať:

Taktiež spomeňme menej výrazného záporáka Carapaxa, ktorého v závere snímky sledujeme, ako keby vyskočil rovno z filmu Iron Man 2 a obliekol sa do zbroje Whiplasha. V tomto prípade si však treba uvedomiť, že hlavným nepriateľom je po celý čas spomínaná Victoria Kord, ktorú nenávidíte od prvej sekundy filmu. Sarandon odviedla výbornú prácu a podala bravúrny výkon.

Príbeh taktiež neoslní žiadnou extrémnou prepracovanosťou, čo je dosť citeľné napr. pri scénach Jaimeho a Jenny, ktorých zblíženie je až príliš silené a urýchlené. Rodinka Reyesovcov spočiatku tiež pôsobí dosť otravne a infantilne, v niektorých prípadoch sa divák pýta sám seba, prečo sa tam toto vlastne odohráva? Okrem iného sa príbeh nijak výnimočne od ostatných superhrdinoviek nelíši.

Pri tomto pretlaku jednotvárnych filmov o superhrdinoch si človek postupne začína uvedomovať, že stojíme na historickom míľniku, v ktorom sa žánrovo podobné snímky začínajú deliť na dve skupiny. Filmy o superhrdinoch, ktoré stavajú príbeh na humore, a druhá skupina, kde je príbeh postavený na krvavom a necenzurovanom R-ku. V tomto prípade však ide o prvú spomínanú skupinu – PG-13 (deťom prístupný).

Warner Bros. Pictures / MovieStillsDB

Čo pozitívne snímka prináša?

Začneme od spomínaného humoru, na ktorom celý film stojí. Extrémnym pozitívom je práve vtipná stránka, ktorá síce spočiatku pôsobí príliš silene, no po čase si divák začne zvykať, až nakoniec uveríte, že presne takto to má všetko spolu hrať. Humor sa stáva neoddeliteľnou súčasťou filmu a nejedna scéna vás donúti k smiechu. Najmä strýko Rudy (George Lopez) je vtipnou dominantou celého príbehu.

Podobne je na tom aj samotný protagonista Jaime Reyes, ktorý sa ako superhrdina Blue Beetle krásne pridržiava komiksovej predlohy, a neprináša tak na obrazovky ďalší stereotypný a nudný prerod obyčajného chlapca na superhrdinu. Avšak, aj v tomto prípade sa dá polemizovať, či by bol zaujímavý nebyť všadeprítomného humoru, no v takomto prípade má aspoň vlastný a originálny štýl.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane