Nedeľa 8.9.2024
Miriama
Mariana
Zdroj: ©Marvel Studios / MovieStillsDB

RECENZIA: Deadpool & Wolverine je najepickejším vyvrcholením mnohých príbehov od Marvelu

Toto už nemôže myslieť Marvel Studios vážne!

Jediný film od Marvel Studios sa už hrdo prehráva na strieborných plátnach po celom svete. Deadpool & Wolverine prichádza v plnej paráde a doslova ukazuje celému MCU, ako má vyzerať „kvalita“. Disney vložil všetky svoje nádeje v roku 2024 do jedinej marvelovky, a urobil tak správne. Inak povedané, Deadpool 2.5 vytrel všetkým zrak.

Než však prejdeme k samotnej recenzii, zhrňme si základné fakty o snímke, na ktoré sa zameriame. Deadpool & Wolverine predstavuje nový film z 5. fázy MCU. Režisérom je Shawn Levy, ktorý s Ryanom Reynoldsom, predstaviteľom Deadpoola, nakrútil už niekoľko snímok. Na scenári pracovali Rhett Reese, Paul Wernick, Zeb Wells a samotný Ryan Reynolds spolu s režisérom Shawnom Levym.

Hudobnú stránku filmu zastrešil Rob Simonsen. Za kamerou stál George Richmond a o strih sa postaral Shane Reid. Mimo Ryana Reynoldsa sa v hlavnej úlohe objavuje tiež Hugh Jackman ako legendárny Wolverine. Hlavným záporákom je Emma Corrin ako Cassandra Nova. Návrat hlásia aj hviezdy z predchádzajúcich filmov ako Morena Baccarin, Karan Soni alebo Leslie Uggams.

Celkovo nesie snímka R-rating, čiže mládeži neprístupný. Ide tak o oficiálne prvý film od MCU, ktorý je chránený známkou 18+. A to odôvodnene. Divák skutočne nemá pocit, že sleduje typický film od Marvelu a Disney. Ako aj pri predchádzajúcich filmoch si snímka udržiava nádych brutality, nefalšovanej a tvrdej akcie, krvi a množstva oplzlých vtipov. Deadpool & Wolverine – MCU is back!

MovieStillsDB / Marvel Studios

Deadpool & Wolverine je splneným snom každého fanúšika Marvel filmov

Disney odkúpil práva na postavy z X-Men, Fantastic Four atď., a na Deadpoola tak čaká už v poradí 3. dobrodružstvo. Časová os Deadpoolovho sveta je narušená. Na scénu prichádza známa TVA (organizácia chrániaca multivesmír a posvätnú časovú os) a snaží sa presvedčiť Deadpoola, aby im pomohol zachrániť hlavný časový tok. Na splnenie tejto úlohy však potrebuje aj starého dobrého Wolverina.

Shawn Levy je režisér, ktorý vie, ako vytvoriť originálny film. Deadpool & Wolverine vyniká svojou dynamickou režisérskou prácou, ktorá brilantne kombinuje akčné sekvencie s charakteristickým humorom Deadpoola, ktorý maximálne dopĺňa Wolverinova strohosť. Vďaka jeho výskytu pred očami vidíme nielen typickú snímku s ukecaným žoldákom, ale v určitých momentoch aj s dramatickým podtónom.

Vizuálny štýl filmu je absolútne výrazný a pútavý. Využíva živé farby a rýchly strih, ktorý udržiava diváka neustále v napätí. Levyho režijné rozhodnutia umožňujú plynulé prechody medzi intenzívnymi akčnými scénami a komediálnymi momentmi, čo vytvára jedinečnú atmosféru. V porovnaní s jeho predchádzajúcimi dielami prináša Deadpool & Wolverine svieži prístup k superhrdinskému žánru.

Bez hereckého obsadenia by však snímka nedokázala naplniť toľké očakávania. Ryan Reynolds a Hugh Jackman sa jednoducho našli. Konečne máme dvojicu pokope vo filme, ktorý si zaslúži chvály. Chémia medzi hercami je skutočná. Každý divák v kinosále mohol pocítiť, že spojenie týchto hercov v jednej snímke sa navždy zapíše do dejín superhrdinskej kinematografie.

MovieStillsDB / Marvel Studios

Svätý grál všetkých Marvel filmov

Tu však musíme upozorniť na slovné spojenie „Marvel filmov“. Najmä staršie publikum sa v snímke nájde. Ba čo viac, vedľajšie herecké zastúpenie a cameo úlohy vytvárajú divákovi vizuálny orgazmus. V tomto prípade však musíme v negatívnom slova zmysle spomenúť hlavného záporáka Cassandru Nova, ktorá v snímke až tak nevynikne. Snímka predstavuje taký epický príbeh, že jej charakter zaostáva v úzadí.

Z hereckého obsadenia premostíme na spracovanie scenára, na ktorom sa podieľalo niekoľko profesionálov. Ako sme už vyššie načrtli, film prináša svieži a vtipný scenár, ktorý kombinuje akciu s čiernym humorom. Dialógy sú ostré a plné sarkazmu, čo je typické pre postavu Deadpoola. Scenáristi sa vynikajúco hrajú s kontrastom medzi neortodoxným Deadpoolom a serióznejším Wolverinom.

Na striebornom plátne tak vnímame dynamiku, ktorá udržuje divákov v nemom úžase. Príbeh je originálny, pričom spája rôzne prvky zo superhrdinského žánru a zároveň prekvapuje nečakanými zvratmi, ktoré zabraňujú predvídateľnosti. Taktiež aj technické aspekty obsahujú všetky dôležité atribúty, ktoré sme už dlhšie nemohli vidieť vo filmoch od Marvelu.

Kamera využíva rôzne uhly a pohyby, čo dodáva akčným scénam dynamiku a napätie. Vizuálne efekty sú pôsobivé a realistické, zvlášť pri zobrazení Deadpoolových regeneračných schopností a Wolverinových pazúrov. Strih je plynulý a udržiava vysoké tempo, čo naviac dopĺňa výborný hudobný sprievod zastrešený Robom Simonsenom. Vyšperkované zvukové efekty sú precízne a prispievajú k autentickému zážitku.

MovieStillsDB / Marvel Studios

Kevin Feige predstavuje mutant éru v MCU

Film Deadpool & Wolverinemaximálne pracuje s témou mutantov na poli MCU. Samotný výkonný riaditeľ Marvel Studios Kevin Feige sa v niekoľkých rozhovoroch vyjadril, že všetky projekty, ktoré vyjdú po aktuálnej snímke, spadajú do tzv. novej éry mutantov. Snímka tak prepája pôvodné projekty Foxu a Marvel Studios do jedného a predstavuje nám unikátnu kombináciu oboch franšíz.

Fanúšikovia Deadpoola sa dozaista potešia krutému humoru, množstvu akcie a krvavých scén, pričom aj pod hlavičkou Disney si dokáže udržiavať status tvrdého R-ka. Negatíva filmu by sme vedeli pripísať spomínanému záporákovi, ku ktorému si divák nestihne vybudovať žiadny vzťah. Taktiež, na laikov môže film pôsobiť mierne chaoticky, avšak, kto by sa išiel pozrieť na Deadpoola bez toho, aby vedel, o koho ide?

Ako sme spomenuli už niekoľkokrát, film dozaista vyrazí dych každému fanúšikovi a milovníkovi Marvelu. Filmoví nadšenci si bezpochyby užijú množstvo akcie v kombinácii s jedinečným humorom a neortodoxným superhrdinom. Laik bude sledovať obrovský marvelovský chaos, plný krvavých scén striekajúcich všade naokolo. Minimálne ho však tiež pobavia vtipné vsuvky Deadpoola.

Deadpool 2.5 alebo Fox prichádza do MCU. A tomuto krásnemu dielu by sme vedeli prideliť ďalšie všemožné názvy. Nám sa snímka mimoriadne páčila. Opäť máme pocit, že MCU je späť a má čo ponúknuť. Deadpool, Wolverine a ďalší mutanti sú určite skvelým prínosom pre celkovú budúcnosť značky. Deadpool & Wolverine si právoplatne odnáša hodnotenie 9/10. Vrelo odporúčame.