Sobota 27.4.2024
Jaroslav
Jaroslav
Zdroj: ©MCU

RECENZIA: Dokázal Ant-Man zaujať divákov aj po tretíkrát, alebo tu máme iba ďalší filmový stereotyp od MCU?

Hodnotenie tretieho pokračovanie filmov so superhrdinom Ant-Manom.

Počas minulého týždňa k nám dorazila, po niekoľkomesačnom období bez superhrdinských projektov, úplné nová marvelovka, ktorá zároveň otvára dvere do ďalšej, 5. fázy MCU. Táto snímka nesie názov Ant-Man and The Wasp: Quantumania a predstavila nám novú hrozbu, s ktorou sa v rámci marvelovských projektov budeme najbližšie roky stretávať častejšie. Ide už o tretie pokračovanie filmov, na čele ktorých sa stretávame so superhrdinom Ant-Manom/Scottom Langom, ktorého stvárňuje herec Paul Rudd.

Ant-Man sa vracia v ďalšom veľkom dobrodružstve, spolu s celou jeho rodinkou, vrátane The Wasp/Hope van Dyne, ktorú opäť stvárnila herečka Evangeline Lilly, Hankom Pymom, pôvodným Ant-Manom, v úlohe s legendárnym Michaelom Douglasom, a Janet van Dyne, aj s jej galantným prevedením od herečky Michelle Pfeiffer.

Úplne po prvýkrát sa v jednej z hlavných úloh predstavila aj herečka Kathryn Newton, ako nová mladá hrdinka, ktorá si vo filme zahrala Scottovu dcéru Cassie Lang. V úlohe záporáka, a ako najväčšia hrozba pre nadchádzajúce filmové obdobie Marvelu, sa predstavil herec Jonathan Majors ako zlý Kang The Conqueror aj s jeho side-kickom, z komiksov „béčkovým“ záporákom, M.O.D.O.K.-om, ktorého na scénu priviedol herec Corey Stoll.

MCU

Ant-Man and The Wasp: Quantumania je úplne odlišnou snímkou v porovnaní s predchádzajúcimi dvoma filmami

Ako sa píše v samotnom nadpise, po príbehovej stránke tu máme zatiaľ najzávažnejší diel, ktorý žánrovo nie je, ako aj pri predchádzajúcich snímkach, komédiou s prvkami superhrdinského akčného filmu, ale samostatný akčný sci-fi film s omnoho menším výskytom komediálnych prvkov. Predchádzajúce filmy o Ant-Manovi mali iba malé úlohy v rámci celého MCU, v porovnaní s 3. dielom, ktorý aktuálne otvára ospevovanú 5. fázu MCU.

Prvý film o Ant-Manovi predstavil hrdinu Scotta Langa, ktorý sa podľa komiksovej predlohy stal Ant-Manom až niekoľko rokov po vynálezcovi Hankovi Pymovi. Druhý film mal za úlohu predstaviť ďalšiu členku tímu Avengers, ktorá sa najčastejšie objavuje po boku Ant-Mana, The Wasp. V treťom príbehu sa nám predstavuje úplne nový charakter. Tentokrát však ide o záporáka menom Kang The Conqueror

Primárnou úlohou tretieho Ant-Mana sa tak stáva predstavenie Nathaniela Richardsa, ktorý sa dostal k stroju času, vďaka čomu vytvoril niekoľko stoviek vlastných variantov a stal sa ďalšou bytosťou s označením „Nexus Being“, a teda jednou z najmocnejších a najviac nepredvídateľných postáv v celom MCU. Takéto bytosti dokážu schopnosťami ovplyvňovať okolitý vesmír a jeho budúcnosť.

V úlohe Kanga sa, ako aj pri poslednom prevedení jeho variantu zo seriálu Loki, objavil skvelý herec Jonathan Majors, ktorý si v tomto roku zahrá hneď niekoľko záporných postáv, aj mimo filmové MCU. Jonathan sa tejto roly chopil po svojom a predviedol nám verziu Kanga Dobyvateľa, ktorý vďaka svojim hereckým schopnostiam pripomína drsných mafiánov z 90. rokov, keď by ste podnikateľom byť dozaista nechceli. Pokoj, sebaistota, rozvážnosť, ale aj agresivita a množstvo ďalších emočných aspektov vyžarujú z herca, ktorý si svojou prítomnosťou vo filme kradne doslova každú scénu

Film v tomto smere funguje na jednotku, herec nás svojou úlohou presvedčil a na ďalšie snímky od MCU maximálne navnadil.

MCU / úprava redakcie

Kde tvorcovia Kangovi pridali, tam ostatným ubrali…

Zatiaľ čo Jonathan Majors zožne veľké chvály za úlohu Kanga Dobyvateľa, Evangeline Lilly alebo Michael Douglas si vo filme ani nepípnu. The Wasp je vo filme takmer neviditeľná, a to nielen pre jej schopnosť zmenšovať sa a lietať, ale preto, že vo filme jej postava nemá žiadny vlastný priestor. Podobne na tom je aj herec Michael Douglas, ktorý, nebyť záveru filmu, oku diváka nič neponúkne. Výnimkou je v tomto prípade iba koniec príbehu, kde, paradoxne, zohrá takmer najdôležitejšiu úlohu.

O trochu lepšie sú na tom postavy hlavného hrdinu príbehu, Scott Lang a jeho dcéra Cassie. Film od prvej sekundy sleduje príbeh Scotta, ktorý sa teší z niekoľkých životných úspechov. Medzi tie však určite nepatrí na prvý pohľad problémová dcéra Cassie. Okrem spomínaného predstavenia Kanga snímka sleduje vzťah otca a dcéry, ktorí žili až príliš dlho oddelene, čo si taktiež vypýtalo svoju daň. Avšak, od momentu, keď sa nám vo filme otvára Quantum Realm, sa môže zdať, že sa tento vzťah hlavných postáv stráca do úzadia.

Najvýraznejšou postavou a zároveň s najviac dostatočne využitým priestorom na scéne je v rámci rodinky superhrdinov bez akýchkoľvek pochýb nádherná Michelle Pfeiffer, ktorá si vo filme zahrala matku Hope, a teda Janet van Dyne. Ako je však jej charakter pre dej filmu dôležitý, tak je jej postava zle napísaná. Divák ľahko nadobúda pocit, že sú jej scény v momente, keď sa má udiať niečo dôležité, nedokončené. Stále nevieme o všetkom, čo sa udialo v jej živote za celý čas, čo bola uväznená v Quantum Realm. To môže na diváka pôsobiť v niektorých momentoch dosť chaoticky.

Nakoniec sa nám dostáva pohľad aj na druhého nového záporáka M.O.D.O.K.-a, ktorého stvárňuje Corey Stoll. Mental Organism Designed Only for Killing, prezývaný aj M.O.D.O.K., je podľa komiksovej predlohy „B-čkovým“ záporákom, zvyčajne v úlohe sluhu alebo pomocníka. Názory na predstavenie tejto postavy v MCU rozdelili fanúšikov na dva tábory. Na jednej strane fanúšikovia milujúci satiru tejto postavy, v tak dôležite ladenom filme. A na strane druhej sú fanúšikovia, ktorí nedokážu vystáť toto nové filmové CGI prevedenie postavy. Je pravda, že na prvý pohľad je výzor M.O.D.O.K.-a až príliš umelý, no svoju úlohu v príbehu ako „sidekick“ spĺňa excelentne, pričom humor jeho postavy dodáva filmu pár odľahčujúcich momentov, pri ktorých divák zabúda na závažnosť celej situácie.

Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane