Ctibor
, Stibor
Zdroj: ©MCU

RECENZIA: Dokázal Ant-Man zaujať divákov aj po tretíkrát, alebo tu máme iba ďalší filmový stereotyp od MCU?

Hodnotenie tretieho pokračovanie filmov so superhrdinom Ant-Manom.

Quantumania prináša vlastnú sebavedomú atmosféru, ktorá predošlým snímkam chýbala

Najsilnejšou stránkou tretieho Ant-Mana je príbeh, ktorý predstavuje postavu primárne nepriateľského charakteru. To filmu dodáva diametrálne odlišnú atmosféru, ako sme dostali pri filmoch Ant-Man z roku 2015 a Ant-Man and The Wasp z roku 2018. Zatiaľ čo pri prvých dvoch snímkach bol dej prevažne komediálneho charakteru, pri treťom Ant-Manovi dostávame akčné sci-fi, ktoré má humorných scén, v porovnaní s predošlými filmami, o dosť menej.

Snímka má spočiatku rozbehnuté jemné tempo, ktoré nás po pár minútach bleskurýchlo vnáša do úplne nového sveta Quantum Realm, kde sa stretávame s rôznymi podivnosťami. Dej nás po celý čas drží v napätí a pripravuje na príchod obávaného Kanga Dobyvateľa, ktorý od momentu, keď sa na scéne objaví, predstavuje svoju ukrutnú dominanciu v každom smere svojho bytia.

Hlavní hrdinovia príbehu sú počas misie vtiahnutí do Quantum Realm, kde sa následne musia vysporiadať so všetkými nástrahami tohto neznámeho sveta. Samotné Quantum Realm pôsobí miestami ako vytiahnuté zo série Star Wars, čo však nie je úplným hriechom. V tomto prípade je tým, čo najviac škodí celému Quantum Realm, príliš krátky čas, ktorý divákom v snímke poskytla. Určite sa nejednému divákovi zacnelo za detailnejším náhľadom do vyspelej civilizácie vybudovanej Kangom a jeho technológiami.

Najväčšia kolízia však nastáva v závere filmu, kde sa dostávame k bežnému MCU stereotypu, ktorý v konečnom dôsledku divákovi neponúka nič nové. Čo tvorcovia v príbehu po celý čas budovali, dokázali vymazať za pár minút totálneho výbuchu nezmyslov.

MCU

Kritici film zhejtovali, fanúšikovia si ho aj napriek tomu obľúbili!

Snímka si aktuálne nesie najnižšie hodnotenia kritikov, no v radoch divákov si našla svoje miesto. Aj keď samotný film v mnohých aspektoch upadá skrz bežné stereotypné prvky, medzi fanúšikmi sa teší veľkej obľube. Najväčšie ovácie si odnáša predstavenie Kanga Jonathanom Majorsom, ktorý si po svojom vynikajúcom výkone túto úlohu rozhodne ešte párkrát zopakuje.

Diváci sa okrem skvelého Jonathana Majorsa môžu tešiť na nový svet Quantum Realm, ktorý sa v takejto podobe na strieborných plátnach ešte nikdy predtým nepredviedol. Mimo hlavného hereckého obsadenia sa diváci môžu tešiť na ďalšie zaujímavé mená, ktoré film posúvajú opäť o niečo vyššie. Za zmienku stojí špičkový herec Bill Murray, ktorý v snímke stvárňuje Lorda Krylara, alebo jeho ďalší brilantný kolega William Jackson Harper, predstavujúci telepata Quaza.

Film by si však aj napriek hviezdnemu obsadeniu, ktoré sa postaralo o výborné herecké výkony a predstavenie nového záporáka, zaslúžil omnoho viac času. Quantum Realm a najmä pozadie niektorých postáv si vyslovene žiadajú dlhší premietací čas. Či sa v budúcnosti dočkáme predĺženej verzie na kompaktných nosičoch a digitálnych platformách, ktoré nám ponúknu bonusové/vymazané scény, sa dozvieme už v najbližších týždňoch. Aj keď ide v porovnaní s predchádzajúcimi dielmi o slabší počin, nová marvelovka za návštevu kina nepochybne stojí, a odnáša si tak hodnotenie 6,5/10

MCU