Piatok 10.5.2024
Viktória
Blažena

RECENZIA: Fenomenálny Loki je najvýstižnejším dôkazom, že MCU má stále prvenstvo na poli superhrdinských projektov

Recenzia na 2. sériu seriálu Loki zo sveta Marvel Cinematic Universe.

V seriáli sa vyskytujú aj ďalšie, a omnoho lákavejšie postavy

Seriál nám predostrel dva zaujímavé charaktery, ktoré sme doposiaľ v rámci MCU nevideli. Prvým je Victor Timely (výnimkou je potitulková scéna Ant-Man 3), ktorého stvárnil herec Jonathan Majors. Ten bol prednedávnom obvinený z domáceho násilia, a jeho budúcnosť tak nebola úplne najsvetlejšia. Avšak, jeho výkon ustráchaného vedca zo začiatku 20. storočia bol maximálne famózny.

Majors v MCU stvárnil už 3 rôzne varianty Kanga Dobyvateľa. Každý z nich bol prevedený v úplne odlišnom svetle, s inými motiváciami a jedinečným zámerom na budúcnosť posvätnej časovej osi. Victor si v jednotlivých scénach kradol všetok priestor pre seba, a my sme mu to s radosťou odobrili. Ak sa MCU vzdá Majorsa v úlohe variantov Kanga, bude to mať citeľný dopad na celkové dianie okolo Marvelu.

Ďalším a posledným zmieňovaným hercom je náramne zábavný Ke Huy Quan. Jeho Ouroboros má v seriáli neskutočne nápaditú chémiu s viacerými postavami. Jeho výkon bol dozaista jedným z najlepších, ktoré sme v 2. sérii Lokiho sledovali. Predstavil sa nám už počas prvej epizódy ako veľmi dôležitý charakter, a my sme s očakávaniami dúfali že ho uvidíme aj v ďalších častiach.

Ke Huy Quan doslova prekvapil stvárnením dôležitého pracovníka organizácie TVA. Jeho vystúpenie, charizma, štýl komunikácie, jednoduché dialógy spolu krásne pracovali, a nám tak neostáva nič iné ako dúfať, že jeho charakter uvidíme aj v budúcich projektoch MCU. Bezkonkurenčne ide o jednu z najlepšie stvárnených postáv celej 2. série Lokiho.

Loki, seriál, recenzia, Marvel, MCU
Marvel Studios / MovieStillsDB

Zavŕšenie série došlo v pravý čas

Na chvíľku zakotvíme tiež pri technických aspektoch seriálu, ktorými sú aj vizuálne efekty. Práve tie v rámci komiksových filmov často kolabujú. Pri Lokim sa však dostávame k hodnovernej kópii 1. série, kde sa grafické úpravy pridržiavajú nadpriemeru, a divák tak nemá chuť vypichnúť si oči pri jednotlivých scénach s CGI. Dobové kostýmy naviac dodávajú celkovej atmosfére seriálu nenapodobiteľný šmrnc.

Podobne je na tom aj jedinečný hudobný aspekt, ktorý je priam ušitý na mieru seriálu. Jednotlivé epizódy zastrešila hudobná dramaturgička Natalie Holt, a priniesla tak na televízne obrazovky nevídané spojenie skvelých scén s originálnym hudobným podtónom. Za zmienku stojí hudba z Lokiho záverečnej scény, keď má divák chuť plakať, no zároveň sa tešiť, že všetko je presne tak, ako má byť.

20 renovácií a DIY projektov, pri ktorých sa budeš zmätene chytať za hlavu

Odporúčame prečítať:

20 renovácií a DIY projektov, pri ktorých nebudeš od zmätenia vedieť, ako sa voláš

Zaujímavosťou je, že vedenie MCU vypustilo do sveta záverečnú epizódu počas týždňa, keď sa do kín po celom svete dostala posledná celovečerná marvelovka tohto roku The Marvels. Pri Lokiho 2. sérii máme dočinenia možno s najlepším projektom roku 2023, zatiaľ čo pri ženskej tímovke sa to isté tvrdiť nedá. Toto môžeme tiež považovať za odkaz pre fanúšikov, ktorí seriál nevideli a chceli by si napraviť chuť.

Cieľová skupina, ktorej je seriál venovaný, je taktiež ohraničená hodnotením TV-14, čiže deťom prístupný, no v porovnaní s vyššie zmieňovanou snímkou z nej nesrší toľko infantilnosti. Na svoje si však prídu aj dospelí, ktorým je téma Lokiho určite bližšia. Každopádne, z hľadiska komplexného fungovania MCU by si mal seriál pozrieť každý fanúšik superhrdinských filmov.

Loki, seriál, recenzia, Marvel, MCU
Marvel Studios / MovieStillsDB

Záverečné hodnotenie

Na celý projekt sa hrnie mnoho pozitívnych ohlasov. Za jeho celkové prevedenie na obrazovky je okrem tímu tvorcov zodpovedný tiež kameraman Isaac Bauman. Nebyť jeho dokonalého pohľadu na jednotlivé scény, hudbu, zapracovanie scenára a výkonov hercov, tento projekt mohol vyzerať úplne inak. V spojitosti prvotriedneho spracovania individuálnych aspektov tu máme ukážkový seriál od MCU.

Ako sme viackrát spomenuli, seriál je skutočne vzorovým príkladom toho, ako majú komiksové projekty vyzerať. Aj keď badáme aj pri Lokiho 2. sérii pár nedostatkov, v porovnaní s inými projektmi sú takmer neviditeľné. Celá druhá séria má hlavu aj pätu. Vynikajúce príbehy sprevádzajú virtuózne herecké výkony. A my tak seriálu udávame reprezentatívnych 9 bodov z 10.

Opäť máme nádej, že v budúcom roku môže MCU stále milo prekvapiť.

Loki, seriál, recenzia, Marvel, MCU
Marvel Studios / MovieStillsDB