Každý si všimol, že slovenské ministerstvo obrany zintenzívnilo snahu naberať nový personál. Rovnako ako mnohé ďalšie európske krajiny aj Slovensko bojuje s problémom poddimenzovaných obranných zložiek, ktorých počtové stavy nezodpovedajú potrebám súčasnej bezpečnostnej situácie. Zvrátia túto situáciu kondómy?
Gumená reklama
PREZERVATÍVY AKO REKLAMA NA NÁBOR DO ARMÁDY? VÁM UŽ V TEJ VLÁDE NAČISTO PRESKAKUJE? Takýmito údernými slovami začala svoj príspevok na Facebooku opozičná poslankyňa Veronika Remišová (Za ľudí). Poukazuje pri tom na to, že Ministerstvo obrany plánuje obstarať 1 000 kusov prezervatívov s vlastnou grafickou potlačou určených na “náborové a prezentačné” podujatia rezortu.
Podľa Remišovej ministerstvo takýmto konaním znevažuje svoje poslanie a všetkých príslušníkov Ozbrojených síl SR: „Neviem, čo si o tom myslia ženy vojakov, alebo ženy vo všeobecnosti, ale kupovať kondómy, aby ľudí nalákali do armády je mimoriadne hlúpy a nemiestny marketingový výstrelok, ktorý znevažuje česť, odvahu a službu vlasti.“

Remišová si myslí, že minister Kaliňák by mal zrušiť objednávku, ospravedlniť sa všetkým profesionálnym vojakom a vojačkám SR a vrátiť sa k normálnym formám budovania rešpektu v ozbrojených silách. „Vláda zdrala ľudí z kože, zvýšila im dane, zobrala im, čo sa dalo, ale u Kaliňáka si z peňazí, ktoré zobrali ľuďom, veselo nakupujú kondómy a pritom sa hrajú na najväčších konzervatívcov, ktorí idú meniť ústavu,“ napísala.
Nemusí to byť zlý nápad
Na prvé počutie znie plán ministerstva absurdne, keď sa na to však pozrieme z pohľadu marketingového, tak nemusí vôbec ísť o zlý nápad. Ministerstvo obrany predsa už aj v súčasnosti používa rozmanité reklamné predmety od pier až po nafukovacie lopty a prezervatívy môžu byť len ďalšími z nich.
Ide o drobnosť, ktorá nestojí veľa. Šokuje len tým, že sa spája s oblasťou, ktorá je pre mnohých tabu. Práve tento aspekt ale môže byť tým, čo zaujme pozornosť mladých, teda tých, o ktorých má rezort najväčší záujem. Ministerstvo obrany tak v ich očiach môže pôsobiť ako moderná inštitúcia.

Navyše, vojenskú službu môže prezervatív s logom rezortu len ťažko znevažovať. Je to vec, ktorá patrí k životu vojaka, pretože počas konfliktov vojaci bežne fasujú kondómy od armády. Nikto napokon zrejme nechce to, aby vo chvíľach voľna muži schytali nejakú pohlavne prenosnú chorobu.
Prezervatívy ako marketingové prostriedky nie sú pritom žiadna novinka. Napríklad americká skupina Nine Inch Nails vo svojich začiatkoch v 80. rokoch prišla s takýmto originálnym suvenírom.