Digitálne služby Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) získavajú nový impulz vďaka pilotnému projektu s aplikáciou FAIRTIQ. Táto inovatívna švajčiarska technológia je lídrom na európskom trhu v jednoduchom mobilnom nákupe cestovných lístkov podľa princípu „Check-In / Check-Out“. O novinke informovala spoločnosť na svojom webe.
Pre cestujúcich to znamená výrazné zjednodušenie nákupu lístkov. Namiesto tradičného a často zdĺhavého výberu spojenia a taríf stačí aplikácia, v ktorej sa zákazník na začiatku cesty jednoducho „checkne“ a po jej ukončení „checkoutne“. Cena lístka sa následne automaticky vypočíta podľa prejdenej trasy a platných tarifných podmienok ZSSK. Takto máte vo svojom mobile prístup k cestovnému lístku bez potreby papierových dokladov či návštevy pokladne.

Pilotný projekt odštartoval po zverejnení zmluvy medzi ZSSK a FAIRTIQ koncom júla v centrálnom registri zmlúv. Počas najbližšieho roka bude riešenie testované na vnútroštátnych železničných linkách ZSSK, aby sa preverila jeho praktická využiteľnosť i používateľská prívetivosť.
„Digitálne služby už dnes využíva viac ako 52 % našich zákazníkov, ktorí si kupujú lístky cez mobil alebo internet. FAIRTIQ je preto pre nás prirodzeným pokračovaním v ceste za jednoduchším a pohodlnejším cestovaním vlakom,“ uviedol generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. „Spolupráca so spoločnosťou s bohatými skúsenosťami z rôznych európskych krajín nám pomôže priniesť inovatívne riešenia aj na Slovensko,“ dodal.

FAIRTIQ je aktívny v deviatich európskych štátoch, medzi ktoré patria aj Švajčiarsko, Rakúsko, Dánsko či Česká republika. V týchto krajinách si aplikácia získala tisíce používateľov.
„Spolupráca so ZSSK nám umožňuje spoločne rozvíjať moderné technológie v oblasti predaja cestovných lístkov na Slovensku,“ povedal zakladateľ a co-CEO spoločnosti FAIRTIQ Gian-Mattia Schucan. „Spoločne môžeme vytvoriť intuitívnejší a dostupnejší cestovný zážitok pre cestujúcich,“ uviedol Schucan.
Projekt pilotného testovania je naplánovaný na začiatok januára 2026 a jeho trvanie je stanovené na jeden rok, pričom sa bude realizovať na vnútroštátnych železničných trasách, ktoré prevádzkuje ZSSK. V prípade, že sa ukáže ako úspešný, môže tento projekt vytvoriť pevný základ pre dlhodobú implementáciu riešenia.