Nie je ľahké preraziť s nejakým návrhom. Asi aj preto nejeden dizajnér občas popustí uzdu svojej najbláznivejšej fantázii a tá ho môže zaniesť na miesta, ktoré sa bežnej logike či aspoň vkusu skôr priečia. Nasledujúce návrhy a dizajnové koncepty by totiž uniesol len niekto so skutočne excentrickým vkusom.
1.
Napríklad tieto kachličky v kúpeľni. Môžeš sa snažiť v nich vidieť kvietky, ale nešťastne zvolená farba a takisto pod nimi umiestnená toaleta nabáda myslieť na čosi iné.
2.
Takto to zase dopadne, keď si niekto ozaj veľmi, veľmi, veľmi zúfalo želá okno. Mnohí architekti by iste namietali, že to je vcelku nemožné, ale kto veľmi, veľmi, veľmi chce, miesto si vždy nájde.
3.
Smajlíky pri hodnotení by mali vypomáhať, tu však skôr mätú. Pokiaľ to len v Dubaji nie je naopak ako u nás – pri tom výbornom sa mračia, zatiaľ čo biedne vybavenie v nich vyvoláva široký úsmev.
4.
„Teraz si môžeš vychutnať kúzlo zovretia hornej časti záchodovej misy, úplne bez opice. Obrovský toaletný hrnček udrží hojné množstvo tvojho obľúbeného nápoja. Takisto skvelo funguje ako miska pre tvoju obľúbenú polievku, či cereálie.“ To je skutočný sprievodný text na ebayi: ebay.com
5.
Ani webdizajnéri sa nedokážu z času na čas ubrániť nejakému tomu failu. Dôkazom je bezpečnostná otázka, kde správna odpoveď môže mať minimálne 5 písmen, ale ty máš otca, ktorého stredné meno má len štyri.
6.
Hrošík na bowlingovej dráhe je určite milým spestrením… aspoň kým ti nedôjde, odkiaľ majú bowlingové gule vyliezať. Na druhej strane, aspoň to pomerne slušne ilustruje to, ako to v prírode vlastne funguje.
7.
Radšej si netreba predstavovať zúfalstvo toho, kto na danom tróne sedí a neskontroloval si, kde je toaletný papier včas. Nieto ešte vtedy, keď to vie a za každú cenu sa poň snaží voľajako natiahnuť.
8.
Čašníci v tejto reštaurácii si zaslúžia extrémne vysoké sprepitné. A za to, keď im padne jedlo a poháre hoci aj niekoľkokrát denne, ozaj nemôžu, takže by im majiteľ nemusel prirátavať ani manko.
9.
Je skvelé, že sa konečne vymysleli nerozbitné poháre na víno – sú totiž podľa reklamy natoľko bezpečné, že z nich môžu popíjať aj deti. Lebo to bol vždy ten hlavný dôvod, prečo by deti víno piť nemali. Krehké vínové sklo.
10.
Je blbé robiť reklamu na celý kaleidoskop nových úchvatných farieb v čierno-bielom. Zdá sa, že sa mimoriadne silno spoliehajú na fantáziu svojich potenciálnych klientov, alebo ich zľavy musia byť fakt obrovské. Alebo to je tých skutočných 50 odtieňov šedej.
11.
Reklama s odkazom: „Nezabíjaj svoju ženu. To je naša práca.“ Ide údajne o služby čistiarne a práčovne, ale ktovie, čo sa tam ozaj perie… Možno sa tam perú práve tie neschopné manželky.
12.
Návrh preliezačky nevyšiel práve šťastne, keď si uvedomíš, kam vlastne tie deti majú liezť, aby sa mohli šmyknúť… a po čom sa vlastne majú šmyknúť. Snáď nevinná detská myseľ to v zdraví prehliadne.
13.
Iste, ide o gitaru… ozaj? Ozaj? Lebo jej umiestnenie, farba, krivky… alebo len tí zvrhlíci v nás vidia len to, čo chcú vidieť.
14.
V polovici tohto schodiska musí byť nejaký začarovaný portál do Narnie, lebo len to môže vysvetliť náhlu zmenu prikázaného smeru na odpočívadle.
15.
Toto má deti preskúšať, či má ryba zmysly ako sluch, zrak, čuch, chuť a hmat a ako ich používa. Myšlienka možno nie je zlá, ale výsledný nákres je veľmi podivný človek-obojživelník.
16.
Predstav si, ako ťa musí nasr*ť, že miesto pridaného zvuku preskočíš celú pesničku. A potom znova. A znova. A znova. Lebo ako si na to vôbec niekto môže zvyknúť?
17.
Hrnček ako pre lorda Voldemorta a jeho smrťožrútov. Nás bežných smrteľníkov však zrejme vydesí k smrti. Ráno to však nemusí byť úplne od veci. Tento hororový dizajn ťa prebudí rýchlejšie než kávový smrťák.
Titulná fotka: turkeymerck.com, ebay.co.uk