Štát stanovuje povinné zmluvné poistenie pre efektívnejšie elektrokolobežky a elektrické bicykle. Avšak predajcovia vidia v novom zákone množstvo nevyjasnených otázok.
Nie je napríklad jasné, kto by mal od prvého augusta uzavrieť povinné poistenie, informuje portál TVNOVINY.sk.
Čoraz častejšie dochádza k dopravným nehodám, pri ktorých je účastníkom cestnej premávky jazdec na elektrickej kolobežke. Údajne dokonca predbehli počet nehôd na trampolínach.
Medzery v zákone
Štát chce, aby kolobežky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť viac ako 24 kilometrov za hodinu, mali uzavretú poistku rovnako ako motocykle či autá. Paradoxne, podľa rezortu financií takéto stroje nepatria na cesty.
Odhaduje sa, že na Slovensku jazdí viac ako 100-tisíc elektrokolobežiek a elektrobicyklov. Aj keby nové poistenie vstúpilo do platnosti, neznamenalo by to, že by tieto „vozidlá“ mohli jazdiť po slovenských cestách.
V novom zákone sa nachádza veľa medzier. Napríklad nie je jasné, či kolobežkám budú pridelené ŠPZ a ak áno, kto ich bude vydávať. Tiež nie je známe, kto a akým spôsobom bude kontrolovať povinné zmluvné poistenie. Do platnosti má povinnosť poistenia vstúpiť od 1. augusta.