Určite to poznáš. Kúpiš si nejaký produkt cez internet, no vrátiť ho prídeš aj tak priamo na predajňu. Nuž, ako informujú Aktuality, vrátiť tovar bez udania dôvodu do dvoch týždňov takýmto spôsobom nebude možné. Ak si objednáš niečo cez internet, tak to vrátiš len rovnakou cestou.
Opozícia prišla s návrhom o ochrane spotrebiteľa, ktorý by zjednotil podmienky na fungovanie online nakupovania a zároveň aj tradičného nakupovania v kamennej predajni, ten však neprešiel. Národná rada neschválila návrh poslancov z klubu Slovensko, Za ľudí a Kresťanská únia.
Novela mala poskytnúť kupujúcim možnosť vrátiť tovar bez udania dôvodu do dvoch týždňov aj priamo na kamenných predajniach.
„Cieľom predkladaného zákona je zjednotiť úpravu inštitútu odstúpenia od zmluvy bez uvedenia dôvodu tak, aby sa obdobný právny režim, ako už existuje pri zmluvách uzatvorených na diaľku, aplikoval aj na zmluvy uzatvorené v prevádzkových priestoroch obchodníka, teda na predaj v tzv. kamenných obchodoch,” uvádzali opoziční poslanci v dôvodovej správe, ktorú priložili k návrhu.
Zjednotené pravidlá pre oba fronty
Poslanci, ktorí s týmto návrhom prišli, hovoria, že v dnešnej dobe veľké množstvo obchodníkov ponúka možnosť objednať si tovar cez internet a následne si ho vyzdvihnúť v kamennej predajni. Okrem toho mnohí ponúkajú možnosť vrátenia tovaru priamo na prevádzke či dokonca možnosť pozrieť si produkt naživo pred kúpou cez internet.
Takýto systém fungovania je zaužívaný už natoľko, že tu podľa nich nie je žiaden logický dôvod, ktorý by mohol vysvetliť, prečo by zákazníci, ktorí nakúpia na predajni a cez internet, mali mať odlišné podmienky, ak sa rozhodnú produkt vrátiť a odstúpiť tak od zmluvy.