Veľa Slovákov využívalo gastrokarty Callio, či už na platenie stravy v reštauráciách, alebo v potravinách, prišla však zmena, ktorú nikto nečakal. Spoločnosť, ktorá tieto gastrokarty prevádzkovala, ukončila svoje fungovanie ešte vo februári, nikto však o tom ľudí neinformoval, peniaze im tým pádom exspirovali, informuje RTVS.
Pani Marianna tam zbierala príspevky niekoľko rokov, našetrená suma sa dostala až na viac ako 800 eur. Keď chcela v januári so synom zaplatiť nákup v obchode Callio kartou, tak zistila, že zrazu má na účte nulu. „V prvom rade sme boli v šoku. Osemsto eur je v prípade mojich rodičov strava na jeden celý kalendárny rok. Niesla to dosť ťažko,“ vysvetlil syn poškodenej.
Reklamáciu im prevádzkovateľ zamietol
Rodina bola prekvapená, vzhľadom na to, že príspevky od zamestnávateľa sa dali predtým využiť bežne ešte rok a pol po ich pripísaní na účet Callio.
Podobnú zlú skúsenosť má aj Monika. „Prišla som presne o posledných 103,27 eura, čo som mala na karte, aj keď exspirácia tejto sumy mala nastať až v januári 2025,“ uviedla.
Celá situácia je veľmi divná. Keď požiadali o reklamáciu prevádzkovateľa GGFS s.r.o., tak im bola zamietnutá.
„Spoločnosť GGFS ukončuje svoje aktivity v oblasti vydávania a akceptácie kariet Callio k 29. 2. 2024. Prostriedky pripísané na kartu Callio do 30. 11. 2023 majú platnosť do 31. 12. 2023. Prostriedky pripísané na kartu Callio od 1. 12. 2023 majú platnosť do 29. 2. 2024. Uvedená informácia o exspirácii je zverejnená na stránke www.callio.eu a v pravidlách používania karty,“ píše v odpovedi na reklamácie prevádzkovateľ.
Firma tvrdí, že si mali ľudia zmeny odsledovať, pričom hovorí, že jej obchodnými partnermi neboli priamo zamestnanci, ale ich zamestnávatelia. Odvoláva sa na to, že nové pravidlá začali platiť od začiatku decembra 2023 a údajne informovali zmluvných partnerov písomne, že nastane ukončenie ich činnosti.
Nikde sa nespomína zo strany GGFS zmena obchodných podmienok ani to, kedy ukončí firma prevádzkovanie Callio kariet. Informáciu o jej ukončení sa mohli zamestnávatelia dozvedieť iba 15 dní pred zmenou podmienok a aj to len tak, že išli priamo na web spoločnosti.
Komunikácia zlyhala na plnej čiare
Keď tieto zmeny nastali, tak pani Marianna bola už na dôchodku, zatiaľ čo Monika zmenila zamestnávateľa.
V prípade pani Marianny jej bývalý zamestnávateľ uviedol, že súčasných zamestnancov informovali, no pri bývalých nevie. Monike bývalý zamestnávateľ povedal, že nie je povinný ju o zmenách informovať, mala ju vraj informovať firma GGFS.
Právnička tvrdí, že ak nastanú zmeny, tak spoločnosti majú povinnosť informovať aj bývalých zamestnancov. Celý prípad je smutný a úrady pomôcť nechcú či nemôžu, zostáva im len súdiť sa.