Aj na EMEFKA sme ťa pred časom informovali o tom, že televízia Markíza obmedzí pretáčanie reklám v archíve. To sa aj stalo a dnes už túto funkciu neumožňuje prakticky žiaden operátor.
Zdá sa však, že Markíza nebude jediná z televízií, ktoré podobný zákaz implementujú. Portál Živé totiž priniesol správu o tom, že pretáčanie reklám sa chystá blokovať aj televízia JOJ. Malo by k tomu dôjsť už od 15. júla 2025.
Blokovanie pretáčania reklám v archívnom vysielaní sa bude týkať celkovo troch staníc z portfólia JOJ. Konkrétne televízíi JOJ, JOJ Plus a Wau. V prípade Markízy sa tento zákaz týka staníc Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.
„Ako prevádzkovateľ Flexi TV máme licenčnú povinnosť toto pravidlo vhodne implementovať, preto už reklamné bloky v archíve nemožno pretáčať,“ uviedla spoločnosť Dsi Data vo svojom oficiálnom vyjadrení.
K nej sa ale očividne (podobne ako v prípade Markízy) postupne pridajú aj ďalší operátori. Tento krok sa iste nestretne s vľúdnym diváckym prijatím, televízie však preň majú pádne argumenty.
V zahraničí ide o štandard
Zdôrazňujú, že práve reklamy patria k významným zdrojom ich príjmov. A keďže záujem o sledovanie televízie z archívu stále rastie, chcú reklamy cieliť aj na týchto divákov. Je to možno nekomfortné, ale logické. Samotní operátori následne pristupujú k blokovaniu pretáčania reklám rôzne.
Niekde je úplne vypnutá možnosť pretáčania dopredu, inde musíš odsledovať aspoň tri minúty reklamného bloku. U iných operátorov zase pretáčať síce môžeš, ale len samotný obsah, reklamu nie.

Hoci sa na tento krok môžeme dívať negatívne, televíziám sa asi nemožno čudovať. Kto by sa chcel dobrovoľne pripraviť o zisky z reklamy? Štefan Frimmer z Markízy sa vyjadril, že podobné obmedzenie „je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch“.
Zdá sa teda, že si na to diváci budú musieť skrátka zvyknúť. Ako sme napísali vyššie, v prípade Markízy už blokovanie zaviedli prakticky všetci väčší operátori ako Telekom, Orange, Skyling či Slovanet.