Slováci sa nepotešia. Po Markíze chystá zákaz pretáčania reklám v archíve ďalšia televízia

K Markíze sa pridáva ďalšia televízia.


Aj na EMEFKA sme ťa pred časom informovali o tom, že televízia Markíza obmedzí pretáčanie reklám v archíve. To sa aj stalo a dnes už túto funkciu neumožňuje prakticky žiaden operátor.

Zdá sa však, že Markíza nebude jediná z televízií, ktoré podobný zákaz implementujú. Portál Živé totiž priniesol správu o tom, že pretáčanie reklám sa chystá blokovať aj televízia JOJ. Malo by k tomu dôjsť už od 15. júla 2025.

Blokovanie pretáčania reklám v archívnom vysielaní sa bude týkať celkovo troch staníc z portfólia JOJ. Konkrétne televízíi JOJ, JOJ Plus a Wau. V prípade Markízy sa tento zákaz týka staníc Markíza, Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.

„Ako prevádzkovateľ Flexi TV máme licenčnú povinnosť toto pravidlo vhodne implementovať, preto už reklamné bloky v archíve nemožno pretáčať,“ uviedla spoločnosť Dsi Data vo svojom oficiálnom vyjadrení.

K nej sa ale očividne (podobne ako v prípade Markízy) postupne pridajú aj ďalší operátori. Tento krok sa iste nestretne s vľúdnym diváckym prijatím, televízie však preň majú pádne argumenty.

V zahraničí ide o štandard

Zdôrazňujú, že práve reklamy patria k významným zdrojom ich príjmov. A keďže záujem o sledovanie televízie z archívu stále rastie, chcú reklamy cieliť aj na týchto divákov. Je to možno nekomfortné, ale logické. Samotní operátori následne pristupujú k blokovaniu pretáčania reklám rôzne.

Niekde je úplne vypnutá možnosť pretáčania dopredu, inde musíš odsledovať aspoň tri minúty reklamného bloku. U iných operátorov zase pretáčať síce môžeš, ale len samotný obsah, reklamu nie.

TV a Media, JOJ, Markíza, reklamy, archív, pretáčanie reklám, slovenské televízie
Shutterstock

Hoci sa na tento krok môžeme dívať negatívne, televíziám sa asi nemožno čudovať. Kto by sa chcel dobrovoľne pripraviť o zisky z reklamy? Štefan Frimmer z Markízy sa vyjadril, že podobné obmedzenie „je štandardom v mnohých televíziách v Európe, na globálnych službách zdieľania audiovizuálneho obsahu či online spravodajských portáloch“.

Zdá sa teda, že si na to diváci budú musieť skrátka zvyknúť. Ako sme napísali vyššie, v prípade Markízy už blokovanie zaviedli prakticky všetci väčší operátori ako Telekom, Orange, Skyling či Slovanet.

Odporúčame prečítať:

Väčšina Slovákov netuší, že na túto službu majú nárok zadarmo. Ušetríš tak stovky eur


Tagy:

Dušan Šutarík
Na EMEFKA píšem hlavne o filmoch a seriáloch.
Najčítanejšie
Podobné