Slovák František si kúpil dve diaľničné známky na dve rôzne autá. Pri kúpe tej druhej sa však pomýlil a zadal iné evidenčné číslo vozidla. O prípade informoval portál Aktuality. Logicky si myslel, že známku reklamuje a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) mu vráti peniaze. Žiaľ, mýlil sa, pretože to tak nefunguje. S reklamáciou sa navyše neponáhľal, a práve to mohol byť jeden zo zásadných problémov.
Štátna firma sa najskôr rozhodla jeho reklamácii nevyhovieť. František však nesúhlasil s vyjadrením Národnej diaľničnej spoločnosti, a práve preto kontaktoval redakciu Aktuality. Tá sa NDS spýtala, prečo reklamácii nevyhoveli. František zistil, že chybne zadané evidenčné číslo ani neexistuje, to znamená, že nepatrí žiadnemu vozidlu na Slovensku a polícia ho neeviduje.
Na reklamáciu máš obmedzený čas
Predaj diaľničných známok je vo vlastníctve súkromnej spoločnosti NDS aj Skytoll. Pre Aktuality uviedli, že konali v súlade s vopred známymi obchodnými podmienkami. Reklamáciu by prijali len vtedy, ak ju dotyčná osoba podá do 24 hodín od kúpy diaľničnej známky.
Diaľničná spoločnosť nakoniec reklamáciu uznala, František však musel predložiť doklad o neexistujúcom evidenčnom čísle, ktoré zadal pri kúpe diaľničnej známky. Tento doklad vydáva policajný dopravný inšpektorát.
Ak kupuješ diaľničnú známku cez web e-znamky.sk a poskytnutý registračný údaj vozidla/prípojného vozidla je chybný alebo neúplný, znamená to, že dotyčný „je povinný Poskytovateľovi služby oznámiť opravu, doplnenie a/alebo zmenu registračných údajov vozidla bezodkladne po zistení tejto skutočnosti, najneskôr však do 15 minút od poskytnutia týchto údajov Poskytovateľovi služby“, informuje portál Startitup.