Väčšina Slovákov si letnú grilovačku nevie predstaviť bez údenín a alkoholických nápojov. Ukázal to spotrebiteľský prieskum, ktorý si počas júna nechala vypracovať spoločnosť Billa.
Najobľúbenejšie dochucovadlo Slovákov je podľa prieskumu horčica, klobásu či slaninu jedia s chlebom. Ten by si pri tejto príležitosti vybrali štyria z piatich opýtaných. Z alkoholických nápojov vedie pivo, pričom ľuďom predovšetkým napadnú domáce značky. Grilovačka či opekačka je obľúbený dôvod aj pre konzumentov tvrdého alkoholu, uviedla to takmer polovica opýtaných.

Údeniny na grilovačke nesmú chýbať
Grilovačka sa Slovákom spája s konzumáciou údenín, ako sú klobásy či slanina, v menšej miere aj s parenými syrmi. „Na otázku, pri akých príležitostiach konzumujú klobásu, až dve tretiny (67 %) opýtaných uviedli, že na grilovačkách a opekačkách. Po slanine pri tejto príležitosti siahne necelá polovica (45 %),“ uviedol Michal Vyšinský z agentúry 2muse, ktorá prieskum realizovala.
Kečup predbehol štipľavý chren
Slováci pri letnom ohni nedajú dopustiť ani na rôzne ochucovadlá a omáčky. „Podľa nášho prieskumu ľudia pre jej typickú kyslastú chuť uprednostňujú horčicu – ku klobáse si ju dá viac ako trištvrte (78 %) opýtaných, k slanine takmer polovica (49 %),“ spresnila hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová.
Doplnila, že viac ako kečup je obľúbený štipľavý chren, ktorý s klobásou jedáva necelá štvrtina Slovákov. „Z hotových marinád zákazníci siahajú najčastejšie po medovej, horčicovej či brusnicovej. Avšak, v grilovacej sezóne sa podstatne viac predávajú rôzne korenia, z ktorých si zákazníci pripravujú vlastné marinády,“ uzavrela hovorkyňa.

Zdroj: SITA / úprava redakcie