Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Pondelok 23.12.2024
sk
Nadežda
, Naďa
cz
Vlasta

Slováci, viete, ako často treba meniť rozvody auta? Napovie ti to táto základná vec

Ak ich podceníš, čaká ťa veľmi drahá oprava.


Kedy treba vymeniť rozvody v aute? 

Interval výmeny rozvodov vždy určuje výrobca. Nájdeš ho v servisnej knižke, na internete, prípadne sa naň opýtaj tvojho mechanika. Rozvodové remene sa v závislosti od konkrétneho motora obvykle menia každých 60 000 – 210 000 km. Výhodou je, že výmena je pri väčšine áut celkom jednoduchá a cenovo dostupná. Obvykle ti bude stačiť 400 – 800 € na materiál spolu s prácou

Rozvodové reťaze veľakrát nemajú stanovený presný interval výmeny. Menia sa podľa potreby, keď je reťaz už nadmerne vyťahaná. Ak výrobca aj stanoví interval výmeny, obvykle sa hýbe na úrovni viac ako 200 000 km. Výmena reťazových rozvodov stojí zvyčajne 800 – 1500 €. Pokiaľ ale máš auto s motorom, ktorý má rozvody na zadnej strane, a treba ho kvôli výmene celý vybrať, servis sa môže vyšplhať aj na viac ako 2500 €

Kvíz: Poznáš zaujímavosti o najvyšších vrchoch sveta? Tieto ti vyrazia dych!

Odporúčame prečítať:

Kvíz: Poznáš zaujímavosti o najvyšších vrchoch sveta? Tieto ti vyrazia dych!

Pozor na kovový zvuk

Ako zistíš, že rozvodovú reťaz už bude treba vymeniť? Najlepším signálom je špecifický rachotavý zvuk, ktorý sa objavuje po štarte motora. Keď po naštartovaní počuješ kovové rachotanie retiazky, vieš, že rozvody už pravdepodobne majú vôľu a bude ich treba vymeniť. Takýmto spôsobom sa ale prejavujú len reťazové rozvody, remeňové pri väčšom opotrebení nevydávajú žiaden zvuk. 

Rozvody auta: Ako často ich meniť a na čo si dávať pozor?
Shutterstock

Zlyhanie rozvodov je celkom veľký problém

Ak je rozvodový remeň už príliš starý, nemá potrebnú pružnosť, sú v ňom drobné trhlinky a kedykoľvek môže prasknúť. Vo väčšine prípadov potom dôjde k tomu, že piesty narazia do ventilov, čím ich ohnú a motor úplne prestane pracovať. Niekedy sa dokonca poškodí aj vačkový alebo kľukový hriadeľ. Následne treba celý motor rozobrať a opraviť, pričom takáto oprava zvyčajne stojí tisícky eur

Opotrebený reťazový rozvod zas môže kvôli veľkej vôli preskočiť na ozubenom kolese a dôjde k podobnému poškodeniu motora ako pri prasknutí remeňa. Opäť sa tak musíš pripraviť na poriadne drahú opravu. Naša rada preto znie – zisti si, kedy treba meniť rozvody na tvojom aute, a nechaj ich vymeniť včas, aby si sa týmto nepríjemnostiam úplne vyhol. 


Tagy:

Dominik Parajka
Už viac ako 8 rokov sa venujem obsahovému marketingu, pričom mojou srdcovkou sú autá, o ktorých často píšem a natáčam videá. Rád ale vytváram obsah aj k iným témam, hlavne investovaniu, realitám, financiám, technike a elektronike.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.