Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Piatok 24.1.2025
sk
Timotej
, Timon, Tímea
cz
Milena

Slovák odmietol použiť samoobslužnú pokladňu, rozvíril tým búrlivú diskusiu. Do obchodu vraj neprišiel pracovať

Na protest proti povinnosti použiť samoobslužnú pokladňu odišiel bez nákupu.


„Incident“ v trenčianskom supermarkete vyvolal búrlivú diskusiu o samoobslužných pokladniach. Zákazník sa rozhodol odísť bez nákupu potom, čo mu personál oznámil, že môže využiť len samoobslužné pokladne. Tento prípad rozpútal na sociálnych sieťach vášnivú debatu o automatizácii v maloobchode. Na prípad upozornil portál Trenčiňák.

Protest proti automatizácii

„Dnes bol jeden známy v Lidli na nákupe. Pokladne zatvorené a presviedčali ho, aby išiel na samoobslužnú. Nechal nákup v košíku a odišiel domov,“ opísal situáciu autor príspevku na sociálnej sieti. Dodal: „Neviem, prečo by som mal ako zákazník, ktorý sa rozhodne nechať svoje peniaze u nich v obchode, ešte robiť aj niekoho prácu a blokovať si tovar sám.“

Mnohí zákazníci vyjadrili podporu tomuto gestu. „Neznášam tie pokladne. Môžu byť pre toho, kto ide zaplatiť pár kusov, a nie pre nás, čo ideme na nákup raz za dva týždne,“ uviedol jeden z komentujúcich. Kritika sa sústreďuje najmä na ignorovanie potrieb starších a zdravotne znevýhodnených zákazníkov.

Rozdelená verejná mienka

Diskusia odhalila hlboké rozdelenie medzi zákazníkmi. Zatiaľ čo jedni považujú samoobslužné pokladne za symbol moderného nakupovania, iní v nich vidia degradáciu služieb. „Samoobslužné pokladne majú byť ako núdza, nie ako prioritné riešenie. Niet nad ľudský kontakt!“ vyjadrila sa ďalšia z diskutujúcich.

Na druhej strane sa našli aj podporovatelia automatizácie. „Chápem obe strany, ale ja chodím väčšinou len na samoobslužné. Ušetrím si čas a mám to rýchlejšie,“ priznala ďalšia diskutujúca. Niektorí však situáciu komentovali kritickejšie: „Proste sa pán neprizná, že aj samoobslužná pokladňa je naňho príliš intelektuálny výkon, ktorý nedáva.“

Incident poukazuje na širší problém modernizácie maloobchodu a vyvoláva otázky o rovnováhe medzi efektivitou a zachovaním ľudského prvku v službách zákazníkom.

Mohlo by ťa zaujímať:

Cudzinec sa na internete sťažoval, že Slovenky si neholia chlpaté ruky. Tie ho poslali kade ľahšie


Tagy:

Henrieta Balázsová
Žijem s novinárskym perom v ruke a nebojím sa ponoriť do rôznorodých tém. Od aktuálneho diania cez záhadné kriminálne prípady až po fascinujúce zákutia ľudskej psychiky - všetko je pre mňa inšpiráciou.
Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.