Ryanair opäť raz ukázal, že humorom sa dá zvládnuť aj tá najnepríjemnejšia situácia. Slovenský fotograf Patrik Ratajský sa podelil o zážitok, ktorý by iní opísali sťažnosťou, on však z neho spravil virálny hit. A Ryanair? Ten nezostal ticho – s typickým sarkazmom odpovedal jedinou vetou. Príbeh, ktorý dokonale vystihuje, prečo sa táto letecká spoločnosť stala majstrom v online humornej komunikácii.
Slovenský fotograf Patrik Ratajský sa nedávno stal súčasťou jednej z tých scénok, ktoré sa v internetovej kultúre Ryanairu vyskytujú pravidelne. Na sociálnej sieti zverejnil fotografiu zo svojho letu, na ktorej vidno, že miesto pri „okne“, ktoré mal podľa rezervácie mať, v skutočnosti žiadne okno nemalo. Svoj príspevok okomentoval slovami: „Ďakujem Ryanairu za najlepší výhľad z okna!“
Internet sa na tom okamžite začal baviť. A keď sa do diskusie zapojil samotný Ryanair, humorný moment sa premenil na ďalší virálny úspech. Odpoveď aerolinky znela sucho, ale presne v ich štýle: „Ty tu musíš byť nový.“
Táto krátka výmena dokonale zapadá do stratégie, ktorú si Ryanair buduje už roky. Najväčšia európska nízkonákladová letecká spoločnosť sa na sociálnych sieťach stala synonymom drzej úprimnosti a ostrého humoru. Namiesto uhladených PR textov či nudných oznamov stavia na spontánnosti, meme kultúre a sebairónii. Vďaka tomu si vybudovala obrovské publikum: viac než 2,6 milióna fanúšikov na TikToku a 1,7 milióna sledovateľov na Instagrame.
Ryanair a jeho virálne perly
Na svojich profiloch Ryanair pravidelne reaguje na sťažnosti cestujúcich, sranduje z vlastných chýb aj z konkurencie, a robí to spôsobom, ktorý by si iné značky netrúfli. Ich marketingový tím má podľa bývalého vedúceho Michaela Corcorana voľnú ruku a môže publikovať prakticky čokoľvek – od vtipov o poplatkoch až po memes o preplnených letoch. Ryanair má už roky povesť značky, ktorá sa nebojí provokovať a vybočiť z radu, nech sa to ľuďom páči alebo nie. O najvtipnejších príspevkoch spoločnosti Ryanair sme ti nedávno aj priniesli článok, ktorý nájdeš nižšie.
Ich tajomstvom úspechu je kombinácia rýchlych reakcií, humoru a schopnosti robiť si srandu zo seba aj svojich zákazníkov. Internet ich za to miluje – a čím viac ľudí sa smeje, tým menej sa rieši, že kolená majú v lietadle kontakt so sedadlom pred sebou.
Prípad Patrika Ratajského je len ďalším dôkazom, že Ryanair dokáže premeniť aj drobný problém na marketingové zlato. Tam, kde by iné aerolinky písali ospravedlnenia, Ryanair odpovedá vtipom – a získava za to lajky, zdieľania aj mediálnu pozornosť. A tak sa opäť potvrdilo, že s Ryanairom síce niekedy nevieš, kam si sadneš – ale isté je jedno: o zábavu počas (aj po) lete máš vždy postarané.





















