Tlačidlo na zatvorenie okna potvrdenia platby
Tvoje predplatné bolo aktivované
Streda 24.4.2024
sk
Juraj
cz
Jiří, Jura
, Juraj, George

Slovákov čakajú zmeny v nakupovaní. Zabudni na výmenu produktu, na čo ďalšie si budeme musieť zvyknúť?

Predajcovia budú musieť uprednostniť opravu chybného produktu.


Väčšina slovenských poslancov Európskeho parlamentu (EP) v utorok podporila rokovaciu pozíciu k novým opatreniam na posilnenie práva spotrebiteľov na opravu pokazených tovarov. Informuje o tom spravodajca TASR. Eugen Jurzyca (SaS) uviedol, že nové právo na opravu má zaručiť opravu mobilu alebo práčky počas celej ich životnosti, upozornil však, že toto opatrenie ale nemusí byť ekologické ani ekonomicky výhodné.

„Vyrábať všetky náhradné diely je príkaz, ktorý nereflektuje dopyt na trhu. Ak sa niektoré súčiastky vôbec nekazia, ale budú musieť byť vyrobené a na roky uskladnené, takáto povinnosť predraží výrobok. Na úkor spotrebiteľa,“ upozornil. Riešením je podľa neho kvalitné konkurenčné prostredie, ktoré nemotivuje výrobcov vyrábať a skladovať všetky náhradné diely a ktoré motivuje k znižovaniu byrokracie.

Mohlo by ťa zaujímať:

Známa kuriérska spoločnosť končí. Na Slovensku čelí veľkej vlne kritiky

Predajcovia budú musieť uprednostniť opravu chybného produktu. Výnimky by predstavovali nerentabilné opravy, čiže drahšie ako výrobok samotný. Poslanci navrhli aj predĺženie zákonnej záruky o 1 rok od dátumu opravy produktu.

Koniec umelým zľavám

Podľa portálu Správy RTVS by mal spotrebiteľov lepšie chrániť aj nový zákon, ktorý ešte poslanci neschválili. Ten by sa mal dotknúť aj umelých zliav.

„Internetový obchod alebo aj akýkoľvek iný obchod už nebude môcť uviesť zľavu, že preškrtne cenu, ktorú urobil za jeden deň – včera, predvčerom alebo pred týždňom, a dá tam, že je tam 70-percentná zľava. Bude sa môcť odvolávať iba na cenu, ktorá platila 30 dní pred znížením ceny,“ povedal riaditeľ Slovenskej asociácie pre elektronický obchod Jozef Dvorský.

Nový zákon by mal zabrániť aj falošným recenziám. Ľudia, ktorí si kúpili tovar pod nátlakom podomového predajcu, by ho po novom mohli vrátiť až do 30 dní. Teraz na to majú iba dva týždne, píše RTVS.

Shutterstock

Tagy:

Najčítanejšie
Podobné

Vitaj na stránke EMEFKA

Posúvaj prostom doľava alebo doprava a objav viac

Práve sa deje

Klikni a uvidíš aké máme novinky

Domov
TOP
Trending
PREMIUM
Emefka Daily logo
Nový spravodajský web
Práve sa deje

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM. Skopíruj špeciálny odkaz a zdieľaj obsah so svojimi kamošmi.

Kopírovať odkaz

Odkaz bol skopírovaný

Odomknúť článok

kamošovi

Táto funkcia je dostupná iba členom Emefka PREMIUM, prihlás sa do svojho konta. Ak členom nie si, využi túto možnosť a zakúp si predplatné.

Zakúpiť Zakúpiť

Blahoželáme, máš prémiových kamošov!

Tento obsah je štandardne platený, no tvoj kamoš je členom Emefka PREMIUM a obsah ti odomkol. Stačí zadať tvoju emailovú adresu.