O nevyhovujúcich či zdraviu škodlivých výrobkoch v obchodných reťazcoch sme ťa už niekoľkokrát informovali v našich článkoch. Na pultoch slovenských obchodov s potravinami niekedy sami objavíme produkt, ktorý tam nemá, čo robiť. Stránka Nekŕmte nás odpadom zverejnila takýto prípad Slovenky, ktorá mala nájsť v balenej šunke kliešťa.
Žena sa podelila s ostatnými o nepríjemný nález v balenej šunke. Produkt kúpila v trnavskej prevádzke potravín COOP Jednota 12. mája. Ide o šunku, ktorú reťazec predáva pod svojou vlastnou značkou. Slovenka sa podelila o to, že v potravinách si to nevšimla, pretože parazit podľa jej slov nebol na prvom plátku šunky. Na to, že sa na produkte nachádza nevítaná prísada mala prísť jej dcéra, keď si chcela dať šunku na toast. Vtedy si mala všimnúť kliešťa a šunku pustila na zem, pretože sa zľakla.
V komentároch pod príspevkom sa okamžite rozprúdila horlivá diskusia. Niektorých tento nález neprekvapil, iní neskrývali zhnusenie. Našli sa však aj takí, čo si myslia, že ide o podvod a nejde o kliešťa, ale o iný hmyz, ktorý sa prilepil na šunku, keď spadla na zem. „Pri tom zložení je kliešť ten najmenší problém,“ komentovala jedna užívateľka pod príspevkom.
„Ja som tak mala v tlačenke včelu. Volala som výrobcovi. Prišli po tlačenku a doniesli mi plnú tašku iných výrobkov,“ podelila sa o svoju skúsenosť iná komentujúca. „Za to môže výrobca a takéto výrobky nájdete v každom obchode, no stane sa. Tešte sa, že nevidíte výrobu takýchto potravín,“ pridala sa ďalšia a iná užívateľka dodala: „To je tá hygiena.“ Našli sa aj komentáre takéhoto typu: „Neviem prečo, ale neverím nejako.“
Vyjadrila sa aj COOP Jednota
Po zverejnení nášho článku sa k celej veci vyjadrila aj samotná COOP Jednotka Slovensko, ktorá nám poslala email s týmto svojím stanoviskom (uvádzame v plnom znení):
Stanovisko COOP Jednota Slovensko, s.d.
Preverovali sme avizovaný príspevok zákazníčky na sociálnej sieti, no COOP Jednota Trnava, ktorá bolo v tejto súvislosti označená, neeviduje žiadnu sťažnosť vzťahujúcu sa na uvedený príspevok ani výrobok.
Reklamácie alebo sťažnosti na uvedený výrobok z dôvodu kvalitatívnych odchýlok neboli zaznamenané ani u výrobcu produktu. Interný systém riadenia bezpečnosti a kvality potravín u výrobcu je striktne nastavený a vykonávaný spôsobom, ktorý vylučuje kontamináciu výrobkov v procese výroby, krájania a balenia škodlivým hmyzom.
Z tohto dôvodu vnímame uvedený príspevok na sociálnej sieti za umelo vytvorený prípad, ktorý má šokovať verejnosť.
Zákazníkov ubezpečujeme, že všetkými reklamáciami sa zodpovedne zaoberáme. V prípade zistenia odchýlok v kvalite výrobku kontaktujeme príslušného výrobcu. Zákazníkom zároveň odporúčame, aby sa v prípade zisteného nedostatku obrátili priamo na predajňu, v ktorej daný produkt kúpili. Postupuje sa podľa platného štandardného reklamačného poriadku.