V slovenskom gastre je značný priestor na zlepšenie nielen čo sa kvality jedla týka, ale najmä v správaní personálu voči zákazníkom. Svedčí o tom aj nedávna skúsenosť jednej Slovenky. Tá sa so synom a priateľom vybrala do ázijského bistra v Rožňave, celá rodina z neho však odchádzala značne rozčarovaná.
Na facebookovej stránke Nekŕmte nás odpadom sa sťažovala na vysoko neprofesionálne konanie reštaurácie. Tá im naservírovala jedlo také nechutné, až sa z neho jej syn takmer povracal. Týmto incidentom celá kauza ešte len začala. Pri podnikoch „zjedz, koľko vládzeš“ býva zvykom takzvaná pokuta za nedojedenie, ktorej cieľom je predchádzať potenciálnemu plytvaniu jedlom. Je však korektné uplatniť ju aj v takomto prípade?
Aj dieťa musí dojesť všetko
„So synom (5,5 r.) a priateľom sme tam išli na rýchly obed, keďže sme boli obaja od rána pracovne vyťažení. Synovi som nabrala 4 kúsky nugetiek v sezame, 2 lyžice zemiakov a 2 lyžice cvikly. Pri poslednom kúsku mäsa ho začalo napínať, sčervenel ako paprika, vyšli mu slzy do očí a ja som mu len rýchlo povedala, aby vypľul do taniera obsah v puse,“ opisuje žena nepríjemný zážitok.
„Vypľul mastný kus bez mäsa, z ktorého ho naplo. Následne išiel na wc. V tom ku nám prišla namosúrená ženská a nezrozumiteľne nám začala rozprávať, ako musí dieťa dojesť to, čo má na tanieri! Alebo to máme dojesť my! Neveriacky som na ňu pozerala, či jej preskočilo, že nás vôbec obťažuje pri jedení a vôbec sa opováži takto komunikovať so zákazníkom,“ pokračuje.
„Slušne som jej povedala, že syn sa takmer povracal a vypľul na môj pokyn obsah v puse a s ním absolútne mastný kus mäsa do taniera. Ženská mi len povedala, že to taký bol len jeden a že má dojesť, lebo nám bude účtovať pokutu za nedojedený tanier. 2x som jej zopakovala, že syn sa práve takmer povracal z ich špičkového mäsa, ktoré bolo obalené v cestíčku, a že to určite už len na základe toho nedoje. Dodala som, že my sme si svoje nabraté zjedli. Absolútne ju to nezaujímalo! Išla si svoje, že tanier musí byť dojedený, vypľuť mal do servítky, nie do taniera, a jesť ďalej!“
Pokute sa nevyhli
Zamestnankyňa nebrala pochybenie reštaurácie vôbec do úvahy a vo výsledku im suverénne nablokovala pokutu. „Okrem troch porcií jedla a nápojov nám nablokovala 2,5 € pokutu! Že ich hanba nefacká!“ Namosúrená mamička v závere dodala, že jej syn nie je žiaden vyberavý jedák a okrem húb či iných vecí s podobnou konzistenciou zje prakticky všetko.
Ľudia v komentároch sa jednotne postavili na stranu nespokojnej zákazníčky a poradili jej, nech sa obráti na hygienu alebo Slovenskú obchodnú inšpekciu. „Tieto reštaurácie majú v skladoch a kuchyni toľko sajrajtu, že môžu byť vôbec radi, že im to vôbec niekto konzumuje,“ vyjadrila sa jedna z komentujúcich. Reštaurácia doposiaľ k veci nezaujala žiadne stanovisko.
Na Slovensku sú aj „normálne“ reštaurácie
Našťastie, stále sa nájdu v našej krajine reštaurácie, ktoré si svoju klientelu vážia. Vyplýva tak aj z tohto komentára: „Môj syn sa v reštaurácii povracal rovno do taniera a trochu aj na zem. Mal vtedy osem rokov a tiež to bolo z mastného mäsa. Čašníčka bola úplne v pohode, povedala, že sa nič nedeje a upracú to. Ešte aj syna upokojovala, nech neplače.“