Slovenská pošta pri rušení menej využívaných pobočiek ukončí aj prevádzku poštových priečinkov (P.O.BOX) na týchto miestach. Klienti si ich však budú môcť preniesť na nástupnícku pobočku alebo na inú poštu, ktorá službu poskytuje. O zmene informovala v stredu hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.
„O ukončení platnosti poskytovania služby P.O.BOX/Post BOX z dôvodu ukončenia prevádzky pošty sú používatelia priečinkov vopred informovaní,“ uviedla Slovenská pošta.
Ak má nástupnícka pobočka voľný priečinok s rovnakým číslom, aké mal zákazník na rušenej pošte, bude mu pridelený. Ak o službu už klient nemá záujem, jeho priečinok sa automaticky zruší spolu s prevádzkou pošty a zásielky mu budú doručované štandardným spôsobom cez nástupnícku dodávaciu poštu. „Predplatené ceny za ukončený priečinok budú zákazníkovi vrátené,“ doplnila pošta.
V prípade, že má zákazník priečinok na dodávacej pošte, všetky zásielky — či už s uvedeným P.O.BOXom, alebo len s adresou na ulicu a číslo — budú doručované práve tam. Pri priečinkoch zriadených na podávacej pošte sa však dodajú iba tie zásielky, ktoré sú naň priamo adresované, teda s uvedeným P.O.BOXom, jeho číslom, PSČ a názvom pošty, kde je zriadený.

Rušenie málo vyťažených pôšt je súčasťou prebiehajúcej transformácie Slovenskej pošty. Cieľom je ponúkať modernejšie a kvalitnejšie služby, ktoré budú lepšie reagovať na aktuálne potreby klientov. „Optimalizáciou hustej pobočkovej siete v krajských a okresných mestách sa ukončí činnosť slabých a nevyťažených pôšt, aby sa posilnili zostávajúce pobočky – kapacitne, portfóliom služieb aj otváracími hodinami,“ uviedla Slovenská pošta.
Ktorých pobočiek sa rušenie týka?
Už sme ťa pred nejakým časom informovali, že Slovenská pošta prejde transformáciou, ktorej súčasťou je aj rušenie málo vyťažených pobočiek. Ak ťa zaujíma, o ktoré prevádzky konkrétne ide a kedy skončia, viac sa dočítaš v našom článku nižšie.