Slovenská pošta vyzýva na opatrnosť pred falošnými e-mailmi, prostredníctvom ktorých páchatelia žiadajú platby od ľudí. Zaznamenali už 50 podvodných správ (SMS, MMS, e-maily, telefonáty, sociálne siete), ktoré využívajú meno Slovenskej pošty a jej e-mailovú adresu. V pondelok o tom informovala hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.
Podvodníci využívajú e-mailovú adresu customservice@slposta.sk, z ktorej komunikujú aj pracovníci zákazníckeho centra. „Pošta vyzýva občanov na ostražitosť a upozorňuje, že nikdy nežiada platby alebo platobné údaje prostredníctvom emailu, SMS alebo sociálnych sietí,“ zdôraznila Dorčáková. Dodala, že ukážky falošných správ sú zverejnené aj na internetovej stránke pošty.
Podobný prípad zaznamenali v októbri 2022, keď podvodníci zneužili identitu Slovenskej pošty na žiadosti o úhradu colných poplatkov, poplatkov za skladovanie zásielky z dôvodu oneskorenia, za doručenie zásielky, za zmenu doručenia či uloženia zásielky.