Mnoho turistov má stále obavy vybrať sa na dovolenku do Egypta kvôli zvýšeným útokom žralokov v mori. Teraz budú mať zrejme o dôvod viac vybrať si inú krajinu na relax.
Miesto toho, aby miestni poskytovali dovolenkárom príjemné a komfortné služby, zamestnanci letiska ich ešte okrádajú. Slovenská rodina sa nedávno vrátila z obľúbenej egyptskej destinácie Sharm el Sheikh a zdieľala svoju nepríjemnú skúsenosť s týždenníkom Plus 7 DNÍ.
Letovisko je známe svojimi pobrežnými koralovými útesmi, ktoré sú považované za niektoré z najkrajších a najrozmanitejších na svete. Viac ako sto druhov koralov a množstvo farebných rýb vytvára dojem raja. Napriek tomu slovenská rodina tvrdí, že už sa sem nikdy nevráti, hoci bol Egypt ich obľúbenou dovolenkovou destináciou.
„Máme nepríjemný zážitok a chceli by sme, aby sa o ňom dozvedelo čo najviac ľudí. Aby sa nedali oklamať tak, ako sa to stalo nám a ďalším cestujúcim nielen z nášho letu,“ zverili sa Plus 7 DNÍ.
Peniaze v strese zaplatili
Nepríjemná situácia sa im stala počas spiatočnej cesty na letisku v Egypte. „Po troch kontrolách našej príručnej batožiny, keď sme už čakali len na nástup do lietadla, nás zastavil zamestnanec letiska. Oznámil nám, že naša batožina má, bez toho, aby ju nejako premeral či skontroloval, väčšie rozmery. Chcel, aby sme za ňu zaplatili príplatok, lebo inak nás vraj nepustí do lietadla,“ uviedli.
Od pracovníka letiska žiadali, nech im ukáže cenník za nadrozmernú batožinu. „Samozrejme, nemal žiaden cenník ani terminál na platenie kartou a nedal nám ani žiadne potvrdenie o zaplatení. Chcel od nás iba peniaze,“ opísala nepríjemnú skúsenosť slovenská rodina. „Keď sme mu povedali, že nemáme pri sebe požadovanú hotovosť, dalo sa s ním dohodnúť na polovičnej cene,“ uvádzajú.
Keďže u nich zavládla panika, požadovanú sumu zaplatili. „Prišiel chvíľku pred vstupom do lietadla a nemali sme na výber. Buď zaplatiť, alebo odísť bez batožiny. Doslova nás týmto okradol a, ako sme zistili, nielen nás,“ dodali sklamane.