Reklamné bloky v televízii počas napínavého filmu iste neznášaš aj ty. V takom prípade ťa zrejme nepoteší nová zmena legislatívy, na ktorú upozornil aj portál Živé. Tá totiž komerčným televíziám dáva voľnejšie možnosti. Môžu napríklad odvysielať reklamné bloky v dĺžke 20 minút!
Doteraz im mediálny zákon povoľoval maximálne 12 minút za hodinu. Limit za celý deň je síce naďalej rovnaký, ale po novom sa zrušilo ono hodinové maximum.
Reálne to teda znamená, že reklamný čas si televízie môžu ušetriť a reklamy púšťať vo vyššej miere napríklad vo večerných hodinách (keď je pred obrazovkami najviac divákov). „Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie v čase medzi 6. a 18. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času.
Časový rozsah vysielania reklamných šotov a telenákupných šotov vo vysielaní nesmie medzi 18. a 24. hodinou presiahnuť 20 percent tohto času,“ uvádza sa v zákone. Po reklamnom bloku bude môcť byť ďalšia séria reklám odvysielaná minimálne o 30 minút neskôr.