Po dlhom čakaní sa vodiči dočkali: Prvé úseky križovatky D1 a D4 v Bratislave sú konečne v prevádzke. Napriek dlhému meškaniu už zmena ovplyvnila štatistiky Národnej diaľničnej spoločnosti. Plný prínos novej križovatky však vodiči pocítia až po dokončení všetkých jej vetiev, čo sa očakáva približne o rok, píše portál Topspeed.sk.
Diaľnica D4 mala odľahčiť Prístavný most od preťaženia automobilovou a kamiónovou dopravou. Jej potenciál však roky zostával nevyužitý pre chýbajúce spojenie s D1. Situácia sa však konečne mení – prepojenie dvoch kľúčových diaľnic sa postupne otvára.
V súčasnosti sú v prevádzke dva úseky: z Jaroviec smerom na Trnavu a z Trnavy na bratislavskú Raču. A výsledky na seba nenechali dlho čakať. Dopravné štatistiky ukazujú výrazný nárast premávky. V úseku medzi križovatkami Ivanka – Západ a D1/D4 prešlo v predposledný týždeň minulého mesiaca 3 673 vozidiel. O týždeň neskôr sa toto číslo zvýšilo na 6 065 áut. Podiel kamiónov vzrástol z pôvodných 12 na 15 percent.
Kamióny čakajú zmeny
Najfrekventovanejším úsekom diaľnice D4 je spojenie medzi bratislavskými časťami Petržalka a Jarovce, kde denne prejde približne 27-tisíc vozidiel. V porovnaní so stavom pred dvoma rokmi ide o nárast o 50 percent.
Osobné autá môžu aj naďalej využívať obchvat Bratislavy bez diaľničnej známky. Pre kamióny však prídu zmeny – od januára 2025 bude vnútorný obchvat spoplatnený mýtnym systémom. Toto opatrenie sa dotkne všetkých diaľničných úsekov na území Bratislavy, konkrétne diaľnic D1, D2, D4 a R7, informovali Hospodárske noviny.
Slováci upozorňujú na chybu
Ak využívaš Google mapy, daj si na slovenských cestách pozor na jednu vec. Slováci si nedávno všimli menšiu chybu na známom úseku, ktorá môže zmiasť každého používateľa. Upozornil na to influencer Drahomír Piok na Instagrame. Informoval, že mu prišli desiatky správ od ľudí, ktorým sa stala podobná vec. Ak sa teda nechceš zbytočne motať na cestách, v článku nižšie zistíš, o akú chybu ide.