Slovensko čoskoro otvorí najkrajší diaľničný úsek. Pri dychberúcom výhľade sa budeš cítiť ako v Alpách

Motoristom prinesie rýchlosť, pokoj a výhľady ako z rozprávky.


Na juhu Slovenska finišujú práce na jednom z najmalebnejších úsekov rýchlostnej cesty R2. Trasa medzi Kriváňom a Mýtnou, ktorá prechádza cez zelené kopce Novohradu, by sa mala vodičom oficiálne otvoriť už 20. novembra. Termín potvrdil minister dopravy Jozef Ráž.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Tento úsek nie je len technickou stavbou, ale aj symbolom toho, že aj veľké projekty sa dajú dotiahnuť do úspešného konca. Zdôraznil to predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček. Dodal, že pre motoristov to prinesie výraznú úľavu a bezpečnejšiu jazdu. Obce v okolí si taktiež konečne vydýchnu od tranzitnej dopravy. Téme sa venoval portál My Novohrad.

Most ponad dolinu ako rarita

Úsek R2 Kriváň – Mýtna meria viac než 9 kilometrov, no jeho dominantou je najdlhší most na Slovensku – takmer 4,4 kilometra dlhá estakáda, rozdelená na osem dilatačných celkov. Stavbári pri nej použili tri rôzne technológie – letmú betonáž, výsuvnú skruž a postupný výsuv nosnej konštrukcie. Vďaka tejto kombinácii ide o technicky aj vizuálne výnimočné dielo, ktoré sa právom zaraďuje medzi najzaujímavejšie cestné projekty krajiny.

Práce sa momentálne nachádzajú vo finálnej fáze – dokončuje sa značenie, odstraňujú staré zvodidlá a frézuje stará vozovka, aby mohla byť nová cesta plne sprejazdnená. Macháček vo videu zverejnenom NDS priblížil, že ostáva doladiť len posledné detaily na začiatku a konci úseku.

Nádej pre región s vysokou nezamestnanosťou

Pre Novohrad znamená otvorenie R2 viac než len lepšiu dopravu. Ide o impulz pre celý región, ktorý dlhodobo zápasí s nezamestnanosťou – v okrese Lučenec dosiahla v septembri takmer 8 %. Primátorka Lučenca Alexandra Pivková verí, že nový úsek diaľnice prinesie rozvoj podnikania, cestovného ruchu aj vyššiu kvalitu života.

R2 je zároveň súčasťou južného dopravného ťahu Slovenska a po otvorení prepojí Bratislavu s Lučencom – s výnimkou krátkeho úseku pri Zvolene. Projekt realizovalo združenie firiem Doprastav, Strabag, Eurovia SK a Eurovia CS, pričom pôvodná cena 232 miliónov eur bez DPH sa nakoniec zvýšila na takmer 271 miliónov eur.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Mohlo by ťa zaujímať:

Túto školácku chybu robí na diaľnici väčšina vodičov. Netušia, že za ňu hrozí pokuta až 100 eur

Okrem dopravného významu bude mať nový úsek pozitívny vplyv aj na životné prostredie a bezpečnosť. Obyvatelia okolitých obcí sa zbavia neustáleho hluku a prachu z tranzitnej dopravy, ktorá doteraz prechádzala priamo cez ich dediny. Vodiči získajú plynulejšiu a bezpečnejšiu trasu bez nutnosti častého brzdenia či predbiehania.

Na trase pribudli aj moderné bezpečnostné prvky – kamerové systémy, únikové zóny a nové dopravné značenie, ktoré znižujú riziko nehôd. Pre vodičov ťažkých vozidiel to bude výrazné uľahčenie najmä v zimných mesiacoch, keď sa cesta často menila na rizikový úsek.

Nová štvorprúdovka povedie v údolí Krivánskeho potoka medzi pohoriami Slovenského Rudohoria, Poľany a Javoria – v prostredí, ktoré už teraz mnohí označujú za najkrajší cestný úsek na Slovensku.


Tagy:
REKLAMA
Henrieta Balázsová
Som spravodajská redaktorka EMEFKA a venujem sa aktuálnemu dianiu, spoločenským témam aj virálnym príbehom. Milujem dobrú kávu, knihy a svoje dve mačky.Okrem spravodajstva sa venujem aj umeleckým textom a fascinujú ma emócie, medziľudské vzťahy a veci, ktoré sa nedajú vygoogliť. Písanie pre mňa znamená spôsob, ako dávať svetu zmysel a sprostredkovať čitateľom obsah, ktorý ich zaujme a inšpiruje.
Najčítanejšie
Podobné