Slovensko je v rámci Európy najväčším producentom osobných áut na obyvateľa. Ročne ich vyrobí podľa analytika UniCredit Bank Ľubomíra Koršňáka takmer 200 na tisíc obyvateľov.
Nedávno ohlásenou novou investíciou Volva do v poradí už piateho závodu automobiliek v krajine sa produkcia áut na Slovensku podľa analytika ešte viac zvýši. Maximálna výrobná kapacita tuzemských závod by mala po roku 2026 výraznejšie prevyšovať 1,5 milióna áut ročne, teda 275 áut na tisíc obyvateľov.
Tour de France patrí medzi najsledovanejšie športové podujatia na svete. Cyklistika však nemá len podobu vrcholového športu, ale čoraz väčšiu popularitu získava aj jej rekreačná forma, resp. cyklistika ako forma pravidelnej dopravy. Jej popularita pritom celosvetovo ešte viac narástla počas pandémie. No nedá sa podľa analytika povedať, že by bolo Slovensko veľmocou aj vo výrobe bicyklov. Na rozdiel od áut, vo výrobe bicyklov Slovensko podľa Koršňáka nepatrí medzi svetových a dokonca ani európskych lídrov.
Údaje zahraničného obchodu naznačujú, že v posledných dvoch desaťročiach domáca produkcia dokázala aspoň pokrývať domáci dopyt po bicykloch, resp. bola dokonca nepatrne vyššia. Klesajúca produkcia a silnejúci záujem o cyklistiku však robia zo Slovenska čoraz väčšieho dovozcu bicyklov. Oproti roku 2019 sa dovozy bicyklov na Slovensko zvýšili takmer o dve tretiny, no ich vývozy zo Slovenska klesli o takmer pätinu. Slovensko sa s produkciou 19 bicyklov na tisíc obyvateľov v roku 2019 zaradilo k ľahkému európskemu podpriemeru.
Bicykle na Slovensko sa dovážajú najmä z okolitých krajín, ako Česko, Maďarsko, Poľsko a Rakúsko. Dominantné sú najmä dovozy zo susedného Česka. V Európe vyrobené bicykle ostávajú zvyčajne v Európe. Najväčšími trhmi z pohľadu zahraničného obchodu sú Nemecko, Francúzsko a Holandsko.