Sociálna poisťovňa prináša významnú zmenu v komunikácii s poistencami. Od roku 2026 začne pravidelne zasielať svojim klientom dôchodkovú prognózu, ktorá im poskytne detailný prehľad o predpokladaných dôchodkových nárokoch. O zmene poisťovňa informovala na svojom webe.
Elektronická komunikácia zjednoduší prístup k informáciám
Nová služba prinesie modernizáciu v spôsobe doručovania dôchodkových prognóz. Od 1. januára 2026 poistenci dostanú tieto dôležité informácie primárne elektronickou formou. „Poistenec si môže zvoliť, či chce prognózu prijímať výlučne cez svoj Elektronický účet poistenca, alebo preferuje e-mailovú komunikáciu,“ vysvetľuje Sociálna poisťovňa.
V prípade, že poistenec nemá registrovanú e-mailovú adresu, Sociálna poisťovňa môže využiť kontaktné údaje od dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Ak ani tento spôsob nie je možný, prognózu ti poisťovňa doručí klasickou poštou alebo do elektronickej schránky. Prvú prognózu ti zašlú do 31. mája 2026 a bude vychádzať z údajov k 31. decembru 2025.
Komplexné informácie o dôchodkovom zabezpečení
Od roku 2028 sa obsah prognózy výrazne rozšíri. Kým spočiatku budú obsahovať len informácie o nárokoch z I. a II. piliera, po roku 2028 pribudnú údaje o:
- predpokladaných nárokoch z III. piliera
- celoeurópskom osobnom dôchodkovom produkte
Tento komplexný dokument umožní poistencom lepšie plánovať svoju finančnú budúcnosť a prijímať informované rozhodnutia o svojom dôchodkovom zabezpečení. „Naším cieľom je poskytnúť ľuďom jasný prehľad o ich očakávaných príjmoch v dôchodkovom veku,“ uvádza Sociálna poisťovňa.
Zavedenie pravidelných dôchodkových prognóz predstavuje významný krok smerom k väčšej transparentnosti a zlepšeniu finančnej gramotnosti občanov v oblasti dôchodkového plánovania. Poistenci tak získajú včasný prehľad o svojej finančnej situácii a budú môcť aktívne pristupovať k svojmu dôchodkovému zabezpečeniu.