Sociálna poisťovňa oslavuje svoje 30. výročie inovatívnym krokom k zlepšeniu dostupnosti svojich služieb. Pri tejto príležitosti spustila pilotný projekt v podobe nového stánku v bratislavskom nákupnom centre Eurovea. Tento moderný komunikačný priestor ponúka verejnosti možnosť získať informácie o sociálnom poistení a zriadiť si Elektronický účet poistenca (EUP) aj mimo bežných úradných hodín, informuje poisťovňa na svojom webe.
Elektronický účet poistenca je kľúčovým nástrojom pre komunikáciu so Sociálnou poisťovňou. Vďaka nemu majú klienti okamžitý prístup k informáciám o svojom poistení, čo im značne uľahčuje riešenie administratívnych záležitostí. Doposiaľ si EUP aktivovalo viac ako 360-tisíc užívateľov a nový stánok v Eurovea tento proces ešte viac uľahčí.
Služby na dosah ruky, sedem dní v týždni
„Uvedomujeme si, že bežné úradné hodiny v našich pobočkách nemusia vyhovovať každému. Preto sme sa rozhodli prísť bližšie k občanom a ponúknuť im flexibilnejšie služby. Náš stánok bude otvorený sedem dní v týždni tak ako iné prevádzky. Záleží nám na tom, aby nás klient mohol navštíviť v čase, ktorý mu najviac vyhovuje a zastaviť sa u nás napríklad počas cesty v nákupnom centre,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Tariška.
Nákupné centrá dnes nie sú len miestom na nakupovanie a oddych, ale aj na riešenie praktických záležitostí. Práve preto sa Sociálna poisťovňa rozhodla priniesť svoje služby bližšie k ľuďom. Nový stánok je otvorený každý deň od 10:00 do 21:00, čo zaručuje maximálnu flexibilitu pre klientov, ktorí si takúto administratívu chcú vybaviť vo voľných chvíľkach.

Aké služby ponúka nové pracovisko?
Stánok Sociálnej poisťovne v Eurovea poskytuje užitočné informácie a poradenstvo v oblasti sociálneho poistenia. Klienti tu môžu:
- Aktivovať si Elektronický účet poistenca
- Získať všeobecné informácie o povinnostiach odvádzateľov poistného
- Konzultovať záležitosti týkajúci sa nemocenského, dôchodkového a nezamestnaneckého poistenia
- Rezervovať si termín na spísanie žiadosti o dôchodok
- Podávať žiadosti a dokumenty, ktoré budú následne postúpené na spracovanie v príslušnej pobočke
Niektoré administratívne úkony, ako vybavovanie invalidných dôchodkov alebo zdravotnej dokumentácie, zostávajú naďalej v kompetencii regionálnych pobočiek. Stánok v Eurovea však pomôže klientom aj s týmito záležitosťami, napríklad rezerváciou termínu na osobné stretnutie.
Sociálna poisťovňa takýmto spôsobom ukazuje, že sa neustále prispôsobuje potrebám svojich klientov a moderným trendom. Nový koncept stánku v obchodnom centre je len začiatkom cesty k ešte dostupnejším a efektívnejším službám pre verejnosť.