Jedna z najväčších bánk na Slovensku ČSOB čelí nepríjemnému problému. Podľa informácií denníka SME si jej klienti začiatkom novembra všimli, že im z účtov zmizli stovky až tisíce eur. Tento problém sa údajne týka starších platieb v predajniach Lidl. Viacerí z nich sa ocitli s účtom v mínuse.
Klienti spomínanej banky začali podávať sťažnosti už v pondelok. Podľa denníka zasiahnutí zákazníci uvádzajú, že banka im stiahla platby za obdobie posledných mesiacov až jedného roka. Keďže ich ČSOB na to vopred neupozornila, mnohí sa obávali, že niekto neoprávnene prenikol do ich účtov a ukradol im peniaze.
Banka spolu s obchodným reťazcom Lidl pre SME potvrdili, že nejde o podvod alebo neoprávnený zásah do účtov klientov. Banka sa k celému problému vyjadrila včera 5. novembra aj na svojom webe. „V tomto prípade nejde o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. Preto nie je nutné z vašej strany realizovať žiadne kroky. Napriek tomu, že chyba bola zapríčinená treťou stranou, a nie ČSOB, sa vám za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme,“ uviedla ČSOB.
Čo na to Lidl a klienti?
Ľudia ostali v šoku a svoje rozhorčenie ukázali aj v komentároch pod príspevkom spoločnosti Lidl na Facebooku. „Dobrý deň, peniaze budete strhávať ešte do roku 2050, či ako? Ako si vlastne toto môžete dovoliť bez akéhokoľvek upozornenia? Nejaké vyjadrenie alebo ospravedlnenie ľuďom nič?“ napísala jedna zákazníčka.
„A ešte zaplať bezkontaktne a strhneme ti to naraz o rok… Ďakujem, Lidl… Som v mínuse, nemám ani cent a som zvedavý, ako toto vaše zlyhanie medzi ČSOB a vami dopadne… Ďakujem za pekný deň,“ pridal sa ďalší zákazník.
Lidl sa k veci vyjadril nasledovne: „Mrzí nás vzniknutá situácia, ale je to problém na strane banky. Ide o oprávnené zúčtovania starých platieb, ktoré v čase, keď vznikli, aj rok dozadu, vám neboli z účtu odpísané, nám však boli preplatené korektne. My ako Lidl s tým nemáme vôbec nič spoločné a, žiaľ, ani to nevieme nijakým spôsobom riešiť. Oslovte s tým svoju banku. Ďakujeme za pochopenie.“