Pán prsteňov
Soundtrack pre filmovú trilógiu Pán prsteňov predstavuje jeden z najväčších a najlepších zbierok filmovej hudby všetkých čias. Skladateľ Howard Shore sa pri tvorbe tohto soundtracku poriadne pleskol po zásobárni kreativity a vytvoril obrovský diapazón hudobných motívov, reprezentujúcich nielen postavy, ale aj miesta, regióny a národy. Hudba sa v tomto akoby rozprávala sama so sebou.
Odkazuje na svoje vlastné motívy, ako napríklad pri smrti Boromira v prvej časti, už vtedy začujeme prvé tóny gondorského motívu, ktorý sa naplno rozvetví až v tretej časti. Peter Jackson a Howard Shore to jednoducho prepracovali do každého jedného detailu, a hudba nebola výnimkou. Ide o klasický orchestrálny soundtrack, ktorý sa však nebojí použiť aj inováciu, ako napríklad pri znelke pre Isengard, kde sú ako hudobný nástroj používané ťažké reťaze.
Mission: Impossible
Séria Mission: Impossible je troška iným orieškom, keďže sa na nej naprieč rokmi podieľali mnohí tvorcovia. Nejde tu o jednu unifikovanú víziu, čo platí aj pre režisérov i skladateľov. Hlavný hudobný motív sa postupom času menil od jedného tvorcu k druhému a do parády si ho vzali skladatelia ako Hans Zimmer, Danny Elfman a Lorne Balfe. Originálnu podobu znelky však zložil Lalo Schifrin, ktorý nás, bohužiaľ, len nedávno navždy opustil.
Ide o jednu z najvýraznejších a najviac zapamätateľných zneliek všetkých čias. Schifrin ju však vytvoril ešte dávno pred vznikom filmov Mission: Impossible. Zložil ju ešte v roku 1966 pre rovnomennú televíznu sériu. Odvtedy bola znelka niekoľkokrát interpretovaná, no nikdy sa z nej nevytratila pôvodná melódia.
Avengers
Áno, nájdu si tu miesto aj superhrdinovské filmy. Mohli by sme spomenúť soundtrack pre film Temný rytier od Hansa Zimmera či Spider-Man od Dannyho Elfmana. Jednou z najikonickejších zvučiek týchto filmov je však zvučka k snímke The Avengers. Tá sa naprieč rôznymi fázami MCU neustále menila, no podobne ako pri zvučke série Mission: Impossible – aj tu ide skôr o interpretácie a budovanie na pôvodnej melódii.