Spoločnosť Apple si nárokuje ochrannú známku na obrázky jabĺk

Drzosť niektorých korporácií nepozná hraníc.


Svet gigantických medzinárodných korporácií je niečo, čo je bežnému smrteľníkovi na míle vzdialené. V tomto prostredí sa točia nepredstaviteľné peniaze, vznikajú najmodernejšie technologické inovácie a raz za čas sa tu odohrajú bizarné súdne spory a právne procesy.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Všetky jablká patria nám!

Britský web Wired si všimol, že spoločnosť Apple sa vo Švajčiarsku usiluje o nezvyčajný krok – snaží sa získať ochrannú známku na obrázok jablka. Nejde však o štylizované logo, aké poznáme z produktov Apple. Reč je o obrázku skutočného jablka – asi najrozšírenejšieho ovocia v Európe a Severnej Amerike.

Už v roku 2017 podala kalifornská spoločnosť žiadosť o registráciu ochrannej známky na čiernobielu fotografiu jablka odrody Granny Smith. Ochranná známka by sa mala týkať použitia predovšetkým v prostredí elektroniky, digitálnych služieb a audiovizuálnych položiek.

Spoločnosť Apple si nárokuje ochrannú známku na obrázky jabĺk
Shutterstock

Švajčiarsky inštitút duševného vlastníctva minulú jeseň čiastočne vyhovel tejto žiadosti. Pri niektorých druhoch tovarov využitiu obrázka jablka vyhovel, pri iných zasa nie. Švajčiari argumentovali tým, že si nemožno zaregistrovať generickú fotografiu bežného predmetu.

Nejde o ojedinelý prípad

Proces vo Švajčiarsku stále pokračuje. Spoločnosť Apple nie je úplne spokojná s výsledkom a proti rozhodnutiam švajčiarskeho orgánu sa odvolala. Zaujímavosťou je to, že nejde o ojedinelý prípad a technologický gigant si obdobnú žiadosť podal v mnohých ďalších krajinách sveta.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU
Revolučná novinka pre majiteľov Apple zariadení. Sprístupnená je už pre všetkých Slovákov

Mohlo by ťa zaujímať:

Revolučná novinka pre majiteľov Apple zariadení. Sprístupnená je už pre všetkých Slovákov

V Japonsku, Arménsku, Turecku a Izraeli spoločnosť uspela. Veľké korporácie majú vo zvyku si niekedy až chorobne chrániť svoje duševné vlastníctvo. V prípade spoločnosti Apple to môže znamenať to, že bude šikanovať menšie firmy, ktoré majú vo svojom logu či v logu svojich produktov jablko. Korporácie vedia, že menšie firmy nemajú dosť zdrojov na to, aby išli do právnej vojny s omnoho väčším hráčom.


Tagy:
REKLAMA
Peter Strhan
V EMEFKE pôsobím od roku 2017, teda od samotného založenia portálu. Mojou vášňou je internetová kultúra, súčasné trendy a svet humoru a memes, ktorým sa venujem aj vo svojich článkoch.Okrem toho ma zaujímajú témy z oblasti vedy, technológií a histórie. Blízko mám aj k umeniu a hudbe, a vždy si nájdem čas na pútavú vernisáž alebo dobrý koncert. Mojím cieľom je prinášať čitateľom obsah, ktorý ich pobaví, inšpiruje a zároveň rozšíri ich obzory.
Najčítanejšie
Podobné