Zabudni na ručné vytváranie playlistov. Obľúbená hudobná streamovacia platforma Spotify teraz prichádza s novinkou, vďaka ktorej ti umelá inteligencia mihnutím oka vyskladá playlist podľa tvojho želania, informuje portál The Verge.
V súčasnosti si môžu vyskúšať beta verziu tejto funkcie vo Veľkej Británii a Austrálii. Služba zatiaľ teda nie je u nás dostupná, no časom sa určite otvorí aj pre naše územie. Keď sa tak stane, budeš si môcť vyskladať svoj playlist jednoduchým príkazom.
Stačí, keď si klikneš na záložku „Tvoja knižnica“, klikneš na „+“ vpravo hore a vyberieš možnosť vytvoriť AI playlist (zatiaľ tam nie je). Následne už len stačí zadať nejaký príkaz, napríklad „summer music for a night drive“ (letná hudba na nočné vozenie sa). Spotify ti vygeneruje playlist s 30 pesničkami, pričom dodatočne si ho vieš ešte upraviť, napríklad tým, že zadáš ešte niečo špecifickejšie, potom si ho už len uložíš.
Takmer neobmedzené možnosti
Portál The Verge mal k beta verzii prístup, preto jeden z redaktorov túto novinku vyskúšal. Do príkazu zadal „make me feel like a vampire hunter from Blade (1998)“ (chcem sa cítiť, ako lovec upírov z filmu Blade (1998)). Vtipné je to, že umelá inteligencia hneď nazvala samotný playlist „Blade’s Essence“ (Bladeova esencia) bez toho, aby dostala akýkoľvek ďalší príkaz.
Spotify tvrdí, že používatelia budú mať lepšie playlisty, ak zadajú špecifické kombinácie žánrov, nálad, umelcov či dekád. Kľúčovú rolu majú aj rôzne filmové postavy, aktivity, emotikony či miesta, všetko toto môže ovplyvniť tvoj playlist, keďže umelá inteligencia dokáže tieto referencie pochopiť. Dostupné by mali byť viaceré možnosti, ktoré ti zjednodušia výber hudby v takýchto playlistoch.
Get ready to make playlists like never before. Introducing our newest discovery tool: AI Playlist. Now available in beta to Spotify Premium subscribers in Australia and the U.K. Check it out: https://t.co/hskbL7QPbd pic.twitter.com/9ENwejfhme
— Spotify News (@SpotifyNews) April 8, 2024
Funkcia bude mať svoje obmedzenia. Jedným z nich bude fakt, že nebude môcť produkovať výsledky na základe príkazov, ktoré sa netýkajú hudby, napríklad súčasné udalosti či konkrétne značky.
Nie je zatiaľ presne jasné, kedy by mala funkcia prísť aj k nám. Zatiaľ je jasné iba to, že spoločnosť bude na tejto funkcii intenzívne pracovať v najbližších mesiacoch. Práve nová funkcia by mohla byť jedným z faktorov, prečo chce Spotify zdražiť svoje predplatné.