6. Tony Kaye (Kult hákového kríža)
Extrémne náročným bolo aj nakrúcanie drámy Kult hákového kríža. Príbeh neonacistu Dereka (Edward Norton), ktorý sa po vražde dvoch černochov dostane do basy, sa síce dočkal uznania kritikov aj divákov, ale jeho režisér Tony Kaye naň nespomína rád. Jeho vzťah s Nortonom bol totiž mimoriadne napätý a plný konfliktov. Norton režisérovi až príliš zasahoval do práce, na pľaci prepukali hádky a obaja muži sa navzájom častovali nepeknými vulgarizmami.
Problém s Kayem ale mali aj ďalší členovia štábu. Tieto hádky dospeli až do bodu, keď štúdio New Line Cinema prakticky režiséra odstavilo od možnosti svoj film strihať. V dôsledku toho Kaye jeho konečnú podobu zavrhol ako patetický, uplakaný blábol. Snažil sa dokonca dosiahnuť, aby bolo jeho meno odstránené z titulkov, ale to sa nestalo.
7. Joel Schumacher (Batman a Robin)
Batman a Robin od Joela Schumachera je dodnes všeobecne považovaný za jeden z najhorších komiksových filmov všetkých čias. Viacero divákov ho dnes berie na milosť s tým, že ide síce o otrasnú a prepálenú šialenosť, ktorá sa nedá brať vážne, ale práve to snímke dáva istý punc originality.
Schumacher sa definitívne odklonil od atmosféry prvých Batmanov od Tima Burtona a namiesto temnoty divákom naservíroval preplácanú farebnosť, neónový Gotham, hlúpe postavy, trápne hlášky a namiesto normálneho príbehu totálne uletenú hlúposť, ktorá nedáva žiadny zmysel.
Niet sa čo čudovať, že film sa dočkal mizerných recenzií a finančne tiež nehviezdil tak, ako sa čakalo. Schumacher sa následne musel dokonca ospravedlniť s tým, že rozhodne nechcel divákov a fanúšikov nahnevať, ale proste ich pobaviť. Uznal, že jeho poňatie slávneho komiksového hrdinu nebolo šťastné a film sa mu nepodaril. George Clooney, ktorý si zahral hlavnú rolu, poznamenal: „Asi sme tú sériu zabili. Boli to vyhodené peniaze.“ Batmanovi musel reputáciu o niekoľko rokov napraviť až Christopher Nolan so svojím vydareným kúskom Batman začína.
8. Kevin Reynolds (Vodný svet)
Post-apokalyptický akčňák Vodný svet natočil Kevin Reynolds a jeho príbeh sa odohráva vo vzdialenej budúcnosti, keď sa v dôsledku zmeny klímy roztopili všetky ľadovce na Zemi. Kontinenty tak zaplavila voda, ľudia prežívajú na umelých lodiach a dúfajú, že niekde na svete ešte existuje suchá zem.
Snímka bola svojho času najdrahším filmom histórie a svoj enormný rozpočet nedokázala splatiť. Mohol za to fakt, že nebola príliš kvalitná, pozbierala skôr odmietavé kritiky a diváci z nej tiež neskákali nadšením. Aby toho nebolo málo, už nakrúcanie bolo veľmi problematické. Štáb pracoval v šibeničných termínoch, ktoré sa neustále menili, rozpočet sa navyšoval a pridali sa aj nezhody medzi Reynoldsom a Kevinom Costnerom, ktorý stvárnil hlavnú úlohu.
Costner nebol spokojný s Reynoldsovým vedením a snažil sa do istej miery zaujať jeho miesto v kreatívnom procese. To zase odmietal Reynolds, ale rozkoly ho napokon prinútili z projektu vycúvať ešte pred jeho dokončením (jeho meno v titulkoch ale zostalo). Nikdy sa tiež netajil tým, že konečná verzia filmu je podľa neho otrasná a ani náhodou nezodpovedá jeho vízii.
9. Stanley Kubrick (Fear and Desire)
Vojnová dráma Fear and Desire bola debutom kultového Stanleyho Kubricka. Jej príbeh sa točí okolo štyroch vojakov, ktorí prežijú haváriu lietadla a ocitnú sa na území nepriateľa. Sú odhodlaní dostať sa do bezpečia, ale plány sa skomplikujú, keď natrafia na mladú ženu (Vivian Leith). Len hodinová snímka vznikala v extrémne skromných podmienkach (štáb tvorilo len 15 ľudí) a sám Kubrick ju označil za „amatérske filmové cvičenie“.
Film totiž obsahoval niekoľko chronologických chýb a viacero záberov na seba nenadväzovalo. Kubrick bol z výsledku tak veľmi znechutený, že sa dokonca pokúsil zničiť všetky kópie filmu. Jedna však prežila a Fear and Desire tak ostal zachovaný pre ďalšie generácie. A je to dobre, pretože určite nejde o až taký zlý film. Sú na ňom jasne viditeľné začiatočnícke chyby, ale niečo do seba predsa len má.
10. Woody Allen (Annie Hall)
Annie Hall veľa ľudí považuje za možno najlepší film Woodyho Allena. Kultová romantická komédia o neurotikovi Alvym Singerovi (Allen) a jeho priateľke Annie Hall (Diane Keaton) si odniesla chválu kritikov aj divákov, ako aj množstvo cien. Okrem iného získala Oscara za najlepší film, najlepšiu herečku v hlavnej úlohe, najlepšiu réžiu a najlepší originálny scenár. Dnes je považovaná za jeden z TOP filmov všetkých čias a jednu z najkvalitnejších a najzábavnejších komédií.
Aj v tomto kontexte potom pôsobí celkom zaujímavo, že sám Woody Allen snímku príliš v láske nemá. Priznal, že pôvodne chcel natočiť vážne mienenú psychologickú drámu, v ktorej mal byť ústredný vzťah len jednou z tém. Okrem iného mal mať film aj kriminálny nádych. Napokon ale Allen zistil, že jediné, čo divákov zaujímalo, bol práve vzťah medzi Alvym a Annie. Takže napokon vznikla výborná romantická komédia, ktorá sa ale dosť výrazne rozchádzala s tým, čo chcel Allen pôvodne natočiť.