Štatistiky hovoria, že za posledný rok minuli Slováci na pivá a radlery závratnú sumu

Bavíme sa o stovkách miliónoch eur.

Zdroj: BENCE BOROS / Unsplash

Slováci minuli v maloobchodných predajniach za ostatných dvanásť mesiacov za pivo a radlery závratnú sumu peňazí. Podľa údajov maloobchodného auditu výskumnej a analytickej spoločnosti Nielsen nakúpili Slováci v predajniach od začiatku júna minulého roka do konca mája tohto roku 265 miliónov litrov piva a radlerov, z čoho prevažnú väčšinu, až 230 miliónov litrov, tvorilo práve pivo. Cena týchto nápojov sa dokopy vyšplhala na sumu 290 miliónov eur.

Pri prepočte na jedného obyvateľa Slovenska vychádza priemerná týždenná spotreba piva a radlerov zakúpených v maloobchode na takmer jeden liter. „Pre porovnanie, v Českej republike, ktorá je považovaná za ‚pivnú‘ krajinu, a kde je spotreba piva na obyvateľa najvyššia na svete, je to až 1,45 litra. S predajmi čapovaného piva a radlerov, ktoré nie sú započítané v maloobchodných dátach, by to bolo výrazne viac,“ doplnili analytici zo spoločnosti Nielsen.

Z medziročného porovnania dát vyplýva, že slovenskí spotrebitelia síce nakúpili v posledných dvanástich mesiacoch viac piva, ale len o necelé percento, tržby maloobchodníci navýšili o 3 %. Vývoj spotreby piva najviac ovplyvňuje počasie. Kľúčovú úlohu pri celkových číslach mal tento aj minulý rok máj. Kým tento rok boli teploty v máji výrazne nízke, naopak, minuloročný máj bol extrémne teplý. „Spotreba piva práve v máji tohto roka klesla o takmer 20 % v porovnaní s minuloročným májom,“ dodala spoločnosť Nielsen.

Radlerom sa darilo v poslednom roku viac ako pivu. Ich spotreba podľa spoločnosti Nielsen v maloobchode narástla o takmer 4 %, rovnako rýchlo rástli aj tržby. „Tento pozitívny trend nezmenil ani veľmi slabý máj, aj keď radlery zaznamenali v piatom mesiaci tohto roka ešte väčší pokles objemu ako pivo, a to až o 30 % v porovnaní s májom 2018,“ tvrdia analytici.

Z pohľadu typu piva Slováci najčastejšie nakupujú takzvané desinky, keď ich podiel tvoril vyše 70 %. Dvanástky dosiahli 20-percentný podiel. Tretiu priečku zastávajú v rámci piva nealkoholické alternatívy s piatimi percentami. Mimoriadne obľúbené na slovenskom trhu sú radlery. „Za posledné roky prejavujú slovenskí spotrebitelia rastúci záujem hlavne o nealkoholické radlery,“ konštatovala spoločnosť Nielsen.

Ciderom sa u nás v poslednom roku nedarilo a ich spotreba výrazne klesla. Kým v Česku ročná maloobchodná spotreba dosahuje viac ako 12,5 milióna litrov ročne a z roka na rok rastie, na Slovensku sme nakúpili za posledných 12 mesiacov necelé tri milióny litrov. „Celkovo sme za cidre v maloobchode minuli ročne 3,9 milióna eur,“ uzavreli analytici zo spoločnosti Nielsen.

Zdroj: SITA

Reagujte!
Grr Grr
2
Grr
Fuuj Fuuj
1
Fuuj
Fňuk Fňuk
0
Fňuk
Jeej Jeej
0
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
0
Haha
Woow Woow
1
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
20 lifehackov, ktoré nikdy nevyužiješ, no aspoň sa na nich môžeš schuti zasmiať

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME