Poznáš to, keď ťa frajerka skalopevne presviedča, že nie je hladná a že jej tá miska naklíčených sójových bôbov na večeru fakt stačila? To je ozaj slovo do bitky. Tak si v domnienke, že si za ním princezná na diéte bude stáť, objednáš len jednu porciu, a čo čert nechcel… len čo kuriér zazvoní pri dverách, cica naklusá a oslintaná od hlavy až po päty očakáva svoj prídel.
Teraz však vysvitlo, že „ja nie som hladná“ frajerka nie je ani zďaleka ten najhorší zločin, aký sa v súvislosti s donáškou jedla môže napáchať. Americká štúdia spoločnosti US Food totiž vyniesla na povrch tragické zistenie – až 28% pracovníkov donášky sa zvykne pohostiť na jedle svojich zákazníkov. Takže, keď si trošku uzobne ujo kuriér, trošku tvoja drahá polovička a trošku od teba tými gigantickými okáľmi vyžobre Dunčo, naozaj ti vo výsledku ostane holý…
Okrem inkriminovaných 28 percent tých, ktorí sa bez chochmesu ponúkli, hovorí štúdia ešte aj o 54% tých o čosi čestnejších. Tí sa priznali, že hoci im noštek skrúca pod náporom lahodnej vône a chuťové poháriky bijú na poplach, odolali. Mysleli na to, veľmi chceli ochutnať… ale odolali. A to sa naozaj cení.
Sťažnosti nepadali len na strane o jedlo ochudobnených zákazníkov, ale aj na strane potenciálnych ujedačov, a teda kuriérov. Tí mali primárne problém s tringeltmi – buď ich nedostali vôbec alebo boli nízke. Na túto problematiku upozornilo až šesťdesiat percent opýtaných kuriérov.
Na záver by bolo asi vhodné dodať, koho konkrétne vlastne štúdia skúmala. Jej obeťou bolo vyše 1 500 amerických užívateľov donáškových aplikácií ako UberEats, Grubhub, Doordash či Postmates a zhruba 500 dospelých Američanov, ktorí pre jednu z týchto spoločností pracovali.
Zdroj: US Food