Dnešná mládež je typická svojím excentrickým správaním, čo sa sexu týka. Teda minimálne to sa hovorí. Pár rokov dozadu musel chalanisko milej aj všetkému príbuzenstvu, ktoré so sebou vlečie, najprv mesiace dvoriť, aby sa s ňou vôbec mohol ísť poprechádzať na korzo – osamote. Dnes sa to tu všetko nezáväzne š*ká a nikto ani len brvou nepohne. Teda minimálne to sa hovorí, no magazín The Wall Street Journal sa tomu rozhodol pozrieť na zúbok.
Znie to pravdivo. A novodobá kultúra internetových zoznamiek, ponúkajúcich pestrú škálu jednorazových kandidátov na okamžitú súlož, túto domnienku nijako nevyvracia. Tinder sem, Badoo zase tam… človek sa ani nestihne naštartovať a už má viac možností ako telesných otvorov. Pobláznená duša dvadsiatnika nám radí všetky ich vyskúšať, nevybláznené telo dvadsiatnika sa tomu dvakrát nebráni. Teda minimálne to sa hovorí.
Lenže hovorí sa zle. Štúdie za posledné obdobia totiž potvrdzujú, že hoci majú dnes mladí kvantá možností, do sexuálnych radovánok sa akosi neženú. Vo všeobecnosti majú teda menej sexu ako predošlé generácie mladých ľudí. O dosť menej. Na problém dva roky dozadu apeloval žurnál Archives of Sexual Behavior, ktorý vo svojej štúdii skúmal 27,000 ľudí vo veku od 20 – 24 rokov.
Zaujímal sa, pochopiteľne, o veľmi chúlostivú otázku – kedy naposledy mali sexuálneho partnera. Kto očakával odpovede na štýl minulý piatok či včera večer, bude poriadne sklamaný, pretože takto slávne to nedopadlo. Práve naopak, v porovnaní so šesťdesiatymi rokmi minulého storočia a sexuálnou aktivitou vtedajšej mládeže si tá dnešná narobila poriadnu hanbu.
Viac ako 15% zo všetkých opýtaných subjektov priznalo, že sú už od osemnástky nasucho. V šesťdesiatych rokoch to bolo len šesť percent. To znamená, že tento počet za uplynulých šesťdesiat rokov stúpol takmer dvojnásobne a podľa dostupných zdrojov sa nezdá, že by svoj smer plánoval zmeniť. Prečo sa to ale deje? Prečo mileniáli strácajú o túto príjemnú aktivitu záujem?
Faktorov, ktoré ovplyvňujú naše sexuálne správanie, je hneď niekoľko. Jedným z tých najväčších je však rozptýlenie. A tu prichádza na rad Netflix. Najväčšia streamovacia platforma na svete, ktorá sa v polovici tohto roka tešila úctyhodným 151 miliónom sledovateľov. S pestrým portfóliom seriálov, filmov či reality šou sa stala bezpečným útočiskom a zabijakom dlhých večerov v takmer každej mladej domácnosti.
Ovplyvňuje táto skutočnosť naše posteľné záležitosti? Podľa magazínu The Wall Street Journal áno. Ich prieskum odhalil, že až jeden zo štyroch mileniálov za obdobie posledných šiestich mesiacov oželel intímnosti so svojou polovičkou len preto, aby mohol večer relaxovať pri Netflixe.
36% zo všetkých zúčastnených tvorila práve cieľová skupina a predmet nášho aktuálneho záujmu – ľudia vo veku 18 – 38 rokov.
Zdroje: unilad.co.uk, wsj.com, link.springer.com