Kedysi išlo o jednu z najúspešnejších kozmetických značiek, dnes už ide o firmu, ktorá krachuje. Ako informuje portál Trend, svetoznámy Avon vyhlásil bankrot. Dôvodov je hneď niekoľko, no hrôzostrašným zistením je, že ku koncu mu zrejme dopomohli aj obvinenia z tvorby rakoviny u zákazníkov.
V minulosti patril Avon medzi lídrov na trhu, doslova ovládal kozmetické trendy. Preslávil sa najmä svojimi podomovými predavačkami. S príchodom modernej, digitálnej éry sa však už nestihol adaptovať a jeho schopnosť konkurovať iným sa vytratila. Trendy a inovácia dnes už tvoria iné spoločnosti.
Je dôležité poznamenať, že reč je o spoločnosti Avon Products, Inc., ktorá sídli v USA, nie o spoločnosti Avon, ktorá sídli v iných krajinách vrátane Slovenska. U nás značka nekončí.
Zaspali dobu
Veľkým kameňom úrazu je aj fakt, že v priebehu posledných rokov neprišla značka so žiadnou prelomovou novinkou, ktorou by trh ohúrila. Ideálna nie je ani komunikácia Avonu na sociálnych sieťach, je pomerne slabá. „Značka sa o oživenie pokúsila rôznymi spôsobmi, no vždy pôsobila staromódne,“ uviedla kozmetická poradkyňa a novinárka Anita Bhagwandasová.
Ako uviedla vizážistka Ruby Hammerová, skvelým krokom, ktorý by opäť mohol pritiahnuť značke pozornosť, je inšpirácia mladými značkami. Jedným z jej nápadov bolo napríklad pridanie QR kódu na balenia s odkazom na video, vďaka čomu by sa zákazníci dozvedeli viac o produkte. Na mieste by bola aj výmena organizácie tradičných podujatí za živé prenosy na sociálnych sieťach.
Značke Avon jednoznačne nepomohli ani sťažnosti zo strany zákazníkov. Spoločnosť sa doslova topí v žalobách, ktoré na jej účet poslali stovky zákazníkov. Predmetom žaloby je, že talk v rúžoch a iných produktoch, ktoré firma predávala, mal údajne obsahovať rakovinotvorný azbest. Avon tieto tvrdenia dlhodobo odmieta, tvrdí, že používa ich bezpečný kozmetický talk.
Opäť je však potrebné poukázať na to, že žaloby sa týkali americkej spoločnosti, nie tej, ktorá funguje na Slovensku a v iných krajinách. V spojení s ohláseným bankrotom a obvineniami na účet amerického Avonu sa k tejto téme vyjadrilo aj zastúpenie značky na našom trhu.
„Radi by sme vás tiež ubezpečili, že akýkoľvek produkt, ktorý nesie meno Avon, prešiel prísnou a dôkladnou kontrolou bezpečnosti a možno ho s dôverou používať. Naše produkty obsahujú iba mastenec určený pre kozmetické výrobky, ktorý má najvyšší stupeň kvality a čistoty. Americké žaloby ohľadom mastenca v produktoch Avon sa týkajú produktov predávaných na tomto trhu pred rokom 2016 a veríme, že tvrdenia o ich nebezpečnosti sú úplne neopodstatnené a bránime sa na súde,” uviedla šéfka komunikácie spoločnosti Avon Petra Dolanová.