Tajomstvá leteckých spoločností, o ktorých si doteraz nevedel

Odteraz sa pri lete budeš cítiť oveľa nepokojnejšie než predtým

Zamestnanci komerčných leteckých spoločností poznajú vďaka svojej práci mnoho tajomstiev, o ktorých sa bežný smrteľník nemá ako dozvedieť. A komu by sa nepáčilo dozvedieť sa niečo nové a zaujímavé o vzrušujúcom svete pilotov, letušiek a leteckých inžinierov, všakže? Varovanie: nasledujúci zoznam nie je vhodný pre tých, ktorí majú strach letieť lietadlami! Budete sa báť ešte viac…

1.) Kyslíkové masky, ktoré na pasažierov vypadnú z hornej časti lietadla pri poklese tlaku v kabíne, majú zásobu kyslíku len na približne 15 minút. Tento čas je dostatočný na to, aby boli piloti schopní dostať sa z krízovej situácie, ale predsa len, človek by bol radšej, keby takéto informácie nevedel… lebo čo ak to do tých 15 minút nestihne?

2.) Svetlá v kabíne lietadla sa pri vzlietaní a pristávaní vypnú preto, aby si oči pasažierov privykli na prípadnú akútnu evakuáciu.

3.) V prípade potreby dokážu dnešné typy lietadiel letieť len s jedným funkčným motorom.

4.) Let môže mať meškanie v prípade, že kávovar na palube nefunguje. Hmmm… ktovie prečo inžinieri prepájajú najdôležitejšie časti lietadla aj s kávovarom?

https://media.giphy.com/media/3otO6PdMBM6cTLlhOU/giphy.gif

5.) Toalety sa dajú vždy odomknúť aj zvonku. Práve na to je tam to červené svetielko alebo panáčik, aby ťa pri najchúlostivejšej chvíľke nikto nevyrušoval. Ak však na toalete niekto odpadol alebo sa tam ukryl terorista, letušky nemajú najmenší problém dvierka otvoriť aj zvonku.

6.) V každom lietadle sú dvaja piloti, ktorí sa striedajú pri riadení lietadla. Predsa len majú na zodpovednosti niekedy aj niekoľko stoviek ľudských životov a keby sa jednému niečo stalo, ešte stále je tu jeho kolega. Aj jedlo, ktoré zjedia pred odletom a ktoré dostanú na palube musí byť vždy odlišné. Ak by totiž bolo pokazené alebo otrávené, bude zle len jednému pilotovi a nie obom naraz.

7.) Keď prší na pristávacej dráhe a tvoria sa veľké kaluže, piloti musia pristáť oveľa rýchlejšie než pri suchom počasí, aby sa vyhli kĺzaniu po vode a nedostali šmyk.

8.) V Boeingoch 747 patriacich Air France má pasažier sediaci pri okne na vrchnom podlaží v ekonomickej triede oveľa viac priestoru než v iných častiach lietadla. Dôvodom je kompenzovanie stiesnenosti tohto sedadla, ktoré je ďaleko od uličky. Pasažier má preto viac miesta na natiahnutie nôh a na uloženie osobných vecí.

https://media.giphy.com/media/l4Ep6BXvgc1vWMn0A/giphy.gif

9.) Vegetariánske, diabetické či inak špecifické menu sa na palube podáva ako prvé, aby sa predišlo zameneniu jednotlivých jedál. Osobe, ktorá by napríklad dostala silnú alergickú reakciu na palube lietadla, totiž letušky nedokážu veľmi pomôcť.

10.) Zapnuté mobilné telefóny na palube lietadla nijakým spôsobom neohrozujú bezpečnosť letu. Ak by skutočne dokázali narobiť neplechu, letušky by ich na začiatku letu museli vyzbierať a vybrať z nich baterku, aby nič neriskovali. V priemere je na každom lete zapnutých 6 mobilov. 

11.) Pri leteckých nešťastiach vo väčšine prípadov prežije až 75% posádky. Lietadlá sú nielen najbezpečnejším spôsobom prepravy, ale aj v prípade havárie väčšina pasažierov prežije.

12.) Lietadlá výrazným spôsobom prispievajú ku globálnemu otepľovaniu a paradoxne globálne otepľovanie spôsobuje stále viac turbulencií.

https://media.giphy.com/media/l3mZkTDeq0rBnv8WY/giphy.gif

13.) Namieriť laserové ukazovadlo na lietadlá v lete je nelegálne. Za jeden rok len vo Veľkej Británii spôsobili pilotom 1140 problémov.

14.) Ak pristanete o niekoľko minút skôr ako ste mali, veľmi sa netešte. Letecké spoločnosti si čas letu nafukujú a keď priletia skôr, vyzerajú v očiach pasažierov viac dochvíľni než v skutočnosti sú.

15.) Do lietadiel úplne bežne a každú chvíľu udierajú blesky, ale elektrická energia len prebehne vonkajšou časťou lietadla a elektronických zariadení v kokpite sa ani nedotkne. Možno pocítiš turbulencie, ale tie o chvíľu pominú.

16.) Dvere na lietadle sa počas letu nedajú otvoriť, netreba veriť každému hollywoodskému filmu. Hoci dvere môžete odomknúť aj vo vzduchu, tlak z vonkajšieho prostredia vám nedovolí dvere otvoriť.

https://media.giphy.com/media/zz8PdPqVHdTgs/giphy.gif

17.) Vo väčšine lietadiel s pasažiermi cestuje aj mŕtvola. Ľudia zomierajú aj v zahraničí a nejako ich treba dopraviť domov príbuzným, aby ich mohli dôstojne pochovať na cintoríne. Rakvy sú umiestnené v podpalubí v špeciálnom obale, takže aj keď ich zahliadneš pri vykladaní batožiny, ani by ti nenapadlo, že je tam rakva.

18.) Lietadlá sú zložené z tisícok súčiastiek a sú schopné letu, aj keď im zopár z nich chýba.

19.) Je úplne zbytočné si na palube kupovať jedlo a nápoje, ak ho už nemáte v cene. V takejto nadmorskej výške sú naše chuťové poháriky otupené a necítime chute tak intenzívne ako na zemi. Ak ste smädní, stačí vám voda, lebo ten jablkový džús si aj tak nevychutnáte.

20.) Hlavným dôvodom prečo je zakázané používať počítače pri vzlete a pri pristávaní nie je to, že by boli schopné narušiť navigovací systém v lietadle, ako si mnohí myslia, ale že môžu spôsobiť ostatným pasažierov úrazy, v prípade, že dôjde k „poskočeniu“ lietadla.

https://media.giphy.com/media/xHaXWUL8WzrhK/giphy.gif

Zdroj: taringa.net
Titulná fotka: commons.wikimedia.org

Reagujte!
Grr Grr
2
Grr
Fuuj Fuuj
3
Fuuj
Fňuk Fňuk
1
Fňuk
Jeej Jeej
9
Jeej
Uups Uups
0
Uups
Haha Haha
4
Haha
Woow Woow
103
Woow

Komentuj post a napíš, čo si o tom myslíš!

⬇️

Komentáre 1

  1. Sú to takmer samé nezmysly:
    1-Za 15 minút to lietadlo stihne aj pristáť, nie sa ešte dostať niekde, je masky nie sú treba… za 4 minúty sklesá z letovej hladiny FL390 do FL100.
    2-Možno, ale skôr sa vypnú kvôli napätiam palubných zdrojov.
    3-Lietadlá dokážu letieť aj s 0 motormi. Lebo aj klesanie je let.
    4-Úplná sprostosť, ani komentovať netreba
    5-Áno
    6-Nestriedajú sa. Jeden je FP (flying pilot), druhý je MP (monitoring pilot). Jeden pilotuje, a druhý robí povinné úkony, a komunikuje na rádiu.
    7-Úplná blbosť
    8-A to lietadlo má tvar O, keď je to na oboch stranách, na všetkých sedadlách?
    9-možno
    10-Môžu. El mag pole môže ovplyvniť kompasy, a iné prístroje fungujúce na pricípe zisťovanie elmag poľa.
    11-Zaléží od toho, čo si definuješ ako „letecké nešťastie“
    12-What? globálne otepľovenie spôsobuje turbulencie? a to ako prečo?
    13-Áno, lebo môže človek oslepiť pilota. Je to nelegál ne všade.
    14-Dajme tomu. Ale nenaťahujú si to o nič podstatné
    15-Nie, bežne do lietadiel blesky neudierajú.. fakt nie…
    16-Áno, preto sa dvere pri núdzovom pristávtí odhazdujú, a neotvárajú.
    17-Vôbec nie vo väčšine…
    18-Autá sú zložené z tisícok súčiastiek a sú schopné letu, aj keď im zopár z nich chýba. je asi to, čo na to môžem povedať
    19-Väčšina ľudí si jedlo kupuje, aby nezomrela od hladu, ale ok
    20-To isté čo s mobilmi… (10)

Pridaj komentár

Pre odoslanie komentáru sa musíte prihlásiť. Ak ešte nemáte účet zaregistrujte sa.

Mrkni aj tento článok:
Ľudia, ktorí sa rozhodli predať svoje zrkadlo skutočne kreatívnym spôsobom

Prihlásiť sa

Nemáte účet?
Zaregistrovať sa

reset password

Späť na
Prihlásiť sa

Zaregistrovať sa

Prosím registrujte sa na emefka.sk

Späť na
Prihlásenie
Choose A Format
Personality quiz
Trivia quiz
Dotazník
Príbeh
Zoznam
Meme
Video
Audio
Image

SLEDUJ EMEFKA

NA SOCIÁLNYCH SIEŤACH

SLEDUJ NA INSTAGRAME