Na internete je síce stále najpopulárnejším vyhľadávačom Google, ale štatistiky ukazujú, že mladá generácia dáva čoraz častejšie prednosť iným platformám. Ako píše portál LADbible, najmä ľudia z generácie Z namiesto Googlu často používajú na hľadanie informácií TikTok a Instagram. Na konferencii Fortune’s Brainstorm to potvrdil viceprezident Googlu Prabhakar Raghavan.
„Stále sa učíme, že noví používatelia internetu nemajú očakávania a myslenie, na ktoré sme si zvykli,“ poznamenal Raghavan. „Títo používatelia nemajú tendenciu zadávať kľúčové slová, ale skôr sa snažia nový obsah objavovať zaujímavejšími spôsobmi.“
Takmer polovica mladých Google nemusí
Dodal tiež, že podľa ich štúdií takmer 40 percent mladých ľudí vyhľadáva informácie na populárnych sociálnych sieťach. „Ak nevedia, kam majú ísť na obed, neobrátia sa na Google Maps, ale na Instagram či TikTok,“ uviedol. Aby Google držal krok, implementoval do svojich vyhľadávacích funkcií hashtagy z TikToku a iných sociálnych sietí. Plánuje tiež ďalšie zmeny, aby oslovil mladšie publikum.
„Znovu predefinujeme vyhľadávanie cez Google. Kombinujeme naše chápanie všetkých typov informácií – textových, hlasových, vizuálnych a ďalších – takže môžete nájsť užitočné informácie o všetkom, čo vidíte, počujete a zažívate. A to spôsobom, ktorý je pre vás najintuitívnejší,“ prezradil Raghavan. Výhodu nad TikTokom plánuje Google získať aj vďaka využitiu umelej inteligencie.