Plast predstavuje dlhodobý problém, ktorý sa snažia riešiť nielen krajiny, ale aj samotné spoločnosti. Príkladom toho je aj Tesco, ktoré prináša veľkú zmenu, informujú TV Noviny. Touto novinkou chce znížiť svoj dopad na životné prostredie. Známy obchodný reťazec sa postupne na Slovensku a v Česku zbaví plastových vaničiek, s ktorými sa stretávame pri mletom mäse.
Zaužívané plastové vaničky nahradí špeciálny obal flow-pack. Očakáva sa, že vďaka zavedeniu tejto zmeny sa spotreba plastov zníži až o viac ako 80 percent. „Ihneď po zavedení budú výrobky zaradené medzi akčné ponuky s ešte priaznivejšími cenami,“ vysvetlil reťazec pre český portál iDNES.cz, pričom poznamenal, že sa snažia znižovať používanie plastov dlhodobo.
Čistejšia budúcnosť
Do tejto pozitívnej zmeny sa zapojí aj Slovensko. Podobne ako u našich českých susedov, aj u nás sa mleté mäso bude baliť ekologickejšie. „Mleté mäso privátnej značky Tesco je teraz balené v ekologickejšom obale, ktorý má o 80 % menej plastov než doteraz používaná vanička s plastovou fóliou,“ potvrdila pre TVNOVINY.sk Mária Zerzanová, PR manažérka Tesca.
Tesco s touto myšlienkou pracuje už dlhšie. Ako ďalej Zerzanová uviedla, nové obaly sú už v každej predajni. V budúcnosti by sa ekologickejšie riešenia mali ukázať aj pri ďalších produktoch. „Zákazníci mleté mäso v inovatívnom ekologickejšom balení nájdu aj v našich predajniach na Slovensku a v priebehu nasledujúceho roka budeme ponuku takýchto výrobkov rozširovať,“ poukázala.