Testovanie 5 opätovne potvrdilo veľké regionálne rozdiely v úrovni vedomostí žiakov a významný vplyv socioekonomického statusu žiaka na jeho výkon v testovaní.
Vyplýva to z výsledkov celoslovenského testovania žiakov piateho ročníka základných škôl, ktoré poskytol odbor komunikácie a marketingu Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR. Na tohtoročnom testovaní, ktoré sa konalo 18. mája na 1 499 základných školách sa zúčastnilo 48 723 piatakov. Test písalo 3 736 žiakov so zdravotným znevýhodnením, čo je osem percent z celkového počtu testovaných piatakov, 2 471 žiakov (päť percent) zo sociálne znevýhodneného prostredia (SZP), 1 695 žiakov z rodín poberajúcich príspevok v hmotnej núdzi (štyri percentá) a 233 žiakov cudzincov (0,5 percenta). Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) pri kontrole na 112 základných školách zistila nedostatky na siedmych. Išlo najmä o nedodržanie pokynov zo strany koordinátora alebo administrátora.
Test z matematiky tento rok písalo celkovo 48 664 žiakov. Ich priemerná úspešnosť z matematiky bola 61 percent. Najúspešnejší boli žiaci Bratislavského kraja (6 926 žiakov), ktorí s úspešnosťou 71 percent dosiahli stredne vecne významne lepší výsledok a mierne vecne významne horšie výsledky ako národný priemer dosiahli s úspešnosťou 54 percent žiaci Prešovského kraja (7 675 žiakov) a s úspešnosťou 53 percent žiaci Košického kraja (6 713 žiakov). V prípade okresov je rozdiel medzi výsledkami škôl v najúspešnejšom okrese Bratislava I (78 percent) a najmenej úspešnom okrese Gelnica (37 percent) je 41 percentuálnych bodov, čo predstavuje približne 12 úloh.
Test zo slovenského jazyka a literatúry písalo celkovo 45 917 žiakov s priemernou úspešnosťou 69 percent. Z hľadiska kraja boli v slovenskom jazyku a literatúre najúspešnejší žiaci z Bratislavského kraja (6 863 žiakov), dosiahli priemernú úspešnosť 76 percent. Naopak, mierne vecne významne horší výsledok dosiahli žiaci Prešovského kraja (7 680 žiakov) a žiaci Košického kraja (6 324 žiakov) s priemernou úspešnosťou okolo 62 percent. Silne vecne významne lepšie výsledky zo slovenského jazyka a literatúry v porovnaní s národným priemerom dosiahol okres Bratislava I, na druhej strane výsledky významne horšie dosiahli okresy Gelnica, Medzilaborce, Rožňava a Trebišov. Rozdiel medzi výsledkami škôl v najúspešnejšom okrese Bratislava I (82 percent) a v najmenej úspešnom okrese Gelnica (46 percent) je 36 percentuálnych bodov, čo predstavuje približne rozdiel 11 úloh. V teste zo slovenského jazyka dosiahli žiaci zo SZP priemernú úspešnosť 28 percent, čo predstavuje približne osem správne vyriešených testových úloh. Naopak, žiaci bez sociálneho znevýhodnenia dosiahli priemernú úspešnosť 71 percent, čo zodpovedá približne 21 testovým úlohám.
Test z maďarského jazyka a literatúry písalo celkovo 2 798 žiakov a ich priemerná úspešnosť bola 65 percent. Najúspešnejší v maďarskom jazyku a literatúre boli žiaci z Bratislavského kraja, najmenej úspešní žiaci z Banskobystrického kraja. Žiaci Bratislavského kraja (70 žiakov) dosiahli priemernú úspešnosť 76 percent. Žiaci Trnavského kraja (795 žiakov) mali priemernú úspešnosť 74 percent a žiaci Nitrianskeho kraja (928 žiakov) dosiahli priemernú úspešnosť 70 percent. Výsledky stredne vecne významne horšie ako národný priemer dosiahli s úspešnosťou 52 percent žiaci Banskobystrického kraja (609 žiakov) a žiaci Košického kraja (396 žiakov) s úspešnosťou 56 percent. Z celkového počtu testovaných žiakov z maďarského jazyka a literatúry bolo 243 (deväť percent) zo sociálne znevýhodneného prostredia. Rozdiel medzi výsledkami žiakov zo SZP a bez SZP je na úrovni 31 percentuálnych bodov stredne vecne významný, čo predstavuje približne deväť testových úloh.